Pärnu maavanem algatas Rail Balticu keskkonnamõjude hindamise

Raido Keskküla
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rong. Foto on illustratiivne.
Rong. Foto on illustratiivne. Foto: Urmas Luik

Pärnu maavanem Andres Metsoja algatas Rail Balticu raudteetrassi koridori asukoha määramiseks koostatava maakonnaplaneeringu keskkonnamõjude strateegilise hindamise protsessi.

Maakonnaplaneeringu Rail Balticu raudteetrassi asukoha määramiseks kolmes maakonnas, Pärnus, Raplas ja Harjus, algatas vabariigi valitsus.

Planeeringu eesmärk on 1435 mm standardil põhineva uue Rail Balticu raudtee trassi asukoha määramine selliselt, et tulevikus oleks võimalik ehitada suunal Tallinn-Pärnu-Riia raudtee, mis võimaldab rongil sõita kiirusega kuni 240 km/h. Planeering ja selle elluviimist sisaldav tegevuskava peavad valmima 30. novembriks 2015.

Rail Balticu raudtee idee esitati esimest korda 1994. aastal Läänemere maade ühises poliitilises dokumendis „Visioon ja strateegiad Läänemere ümber 2010“, millega osutati erilist tähelepanu riikidevaheliste taristut puudutavate projektide arendamisele Euroopa Liidu territooriumil.

Üleriigilise planeeringu „Eesti 2030+“ eelnõuga kavandatu kohaselt peab tulevikus Tallinnast võimalikult otse kuni 240 km/h kiirusel kulgev rong viima inimesed kiiresti, turvaliselt ja mugavalt Riiga, Kaunasesse, Varssavisse ning sealt edasi Kesk- ja Lõuna-Euroopasse või nn Euroopa tuumregioonidesse.

Kuna peatus on kavandatud ka Pärnusse, antakse pärnakatele võimalus liikuda hõlpsalt välisriikidesse. Samasugune lihtne liikumissuund ootab miljoneid eurooplasi suundumisel Eestisse ja siit edasi Põhjamaadesse ning Venemaale.

Peale sõitjateveo on Rail Baltic väga oluline kaubavedude suund, mille tähtsus tulevikus kasvab. Kaubaveod on raudtee pikaajalise tasuvuse tagatiseks.

Maakonnaplaneeringute koostamise koordineerimiseks Eestis moodustab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium juhtkomitee, kuhu kuuluvad keskkonnaministeeriumi, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja siseministeeriumi esindajad ning Harju, Rapla ja Pärnu maavanem.

Maakonnaplaneeringu ja selle keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise korraldustega võib tutvuda Pärnu maavalitsuse veebilehel www.mv.parnu.ee ja tööpäevadel Pärnu maavalitsuses Akadeemia 2.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles