Elektri jaotusvõrgu ettevõte Elektrilevi käivitas tänasest teenuse, millega saab üle Eesti ligikaudu 330 000 koduklienti elektririkkest ja selle eeldatavast lõpuajast teada mobiilisõnumiga.
Elektririketest teavitab mobiilisõnum
Elektrilevi juhatuse esimehe Tarmo Mere sõnul saavad Elektrilevi dispetšerid elektrikatkestustest ligi 80 protsendi ulatuses rikkeinfo automaatselt kaugjälgitava võrgu kaudu. Ligi viiendik riketest mõjutatud kliente asub aga automatiseerimata ehk valdavalt madalpingevõrgu piirkonnas, mida infosüsteemist jälgida ei saa. Nende majapidamiste puhul saab Elektrilevi rikkeinfo vaid kliendi teate kaudu, misjärel sõidab brigaad rikkekohta otsima.
“Kui tänu SMS-teenusele saame kindlakstehtud riketest ise teada anda ja seega rikketelefonile helistajate hulka oluliselt vähendada, pääsevad kriisioludes liinile lihtsamini need, kelle puhul me katkestusest ei tea ja infot vajame. See kiirendab ka rikete likvideerimist,” selgitas Mere.
Elektrilevi rikketelefonile 1343 tuleb aastas ligikaudu 360 000 kõnet ja teadet. SMS-teavitusega ootab ettevõte rikkekõnede hulga vähenemist ligikaudu 40 protsendi võrra.
“Projekt on nii-öelda isetasuv ehk teavituse SMS-iga saatmine on oluliselt odavam kui rikkeinfo töötlus ja edastamine klienditeenindaja poolt,” lisas Mere.
SMS-lahenduse abil saadab Elektrilevi rikke kindlakstegemisel kliendile mobiilisõnumi, kus teatab oletatava rikke kõrvaldamise aja. Sõnum saadetakse koduklientidele, kel on eraisikuna võrgu- ja elektrileping ja kes on kontaktiks andnud oma mobiilinumbri.
Teenuse piirkonnast jääb esialgu välja Tallinn, kus keerulisema elektrivõrgu tõttu plaanitakse lahendus välja arendada järgmises etapis, teatas ettevõte.
Elektrilevi kandis varem nime Eesti Energia Jaotusvõrk.