Pärnu linna tuiksoonel Papiniidu ristmikul sel talvel tekkinud autosid lõhkuv löökauk paisus jällegi nii suureks, et teeremontijad pidid seda pool ööd parandama.
Via Baltical varitsev löökauk vajab pea iga nädal remonti
Eile pärastlõunal ristmikul toimuvat jälginud Pärnu Postimehe fotograaf Ants Liigus rääkis, et tunnise vaatluse ajal käis keset ristmikku laiutavast august ja sellest välja lihvitud asfaldisegust tekkinud künkast üle sõitnud autode alt kümmekond suuremat pauku.
„Isegi suured ja kõrged rekka'd suutsid ninaga vastu muhku sõita, väiksematest autodest rääkimata. Õlirada siiski ühelgi masinal taga ei olnud ja päris katki keegi ennast ei sõitnud, kuigi kolinat oli üksjagu,“ seletas Liigus.
Õhtul kella 11 paiku saabusid Pärnut läbivat rahvusvahelist Via Baltica magistraali parandama BaltiFaldi töömehed, kes katkise koha sel talvel juba mitmendat korda asfaldiseguga täitsid.
BaltiFaldi projektijuht Hannes Kivilo ütles, et autojuhtidele peavalu tekitanud löökauk on teeremontijatele vana tuttav – seda on tänavu talvel iga kuu vähemalt paar korda putitatud.
„Selle koha all on vana kaev ja pinnas vajub ära. Peale selle hööveldavad ristmikul pidurdavad raske koormaga rekka'd asfaldisegu august välja ja selle taha tekib muhk. Kogu aeg on nokk kinni, saba lahti. Olenevalt ilmast peab seda kohta nädala või paari tagant uuesti remontima,“ seletas Kivilo.
Pärnu linnavalitsuse majandusosakonna ehitusteenistuse juhataja Ago Raudsepp on Pärnu Postimehele öelnud, et Papiniidu ristmikul vajub sama koht aina uuesti ja uuesti ära.
„Ilmselt on seal all vana sademevee kaev. Peame suvel selle koha lahti kaevama ja korralikult täitma,“ ütles Raudsepp hiljutises intervjuus ajalehele.
Majandusosakonna ehitusteenistuse juhataja sõnade järgi saab löökauke kapitaalsemalt korraliku täitega parandada siis, kui õhutemperatruur jääb ööpäevaselt viie plusskraadi juurde. „Tõsisem augulappimine läheb lahti aprillis,“ ütles Raudsepp.
Kivilo arvates saaks kurikuulsa löökaugu uuesti tekkimist vältida Papiniidu tänavalt Riia poole pööravate liikuvate raskeveokite suunamisega parempoolsesse sõiduritta. „Siis tekiksid aga ummikud,“ märkis Kivilo.