“Ei anna – ainult üle minu laiba,” ei taha Pärnu eakate avahoolduskeskuse juhataja Heli Kallasmaa kuuldagi võimalusest, et peaks möödunud suvel sotsiaalministeeriumilt saadud neli elektriautot tagasi andma.
Elektriautot ei maksa kõvasti katkuda
On muidugi lootus, et nii avahoolduskeskuse kui teiste Pärnu ja maakonna sotsiaalasutuste kasutuses olevad Mitsubishi i-MiEVid ei kuulugi nende 3400 hulka, mille Mitsubishi Motors piduriprobleemide tõttu vigade paranduseks kokku korjab.
Kallasmaa kinnitusel avahoolduskeskuse elektriautodel mingit tuntavat või nähtavat pidurdusviga igatahes küljes ei ole. “Väga head pidurid on tal – superhead, ABS peal ja väga head pidurid,” kiitis ta. Siiski, ühel masinal tuli lasta käsipidurit kõpitseda. “Naistel on ikka kombeks, et tahaks siit kõvasti katkuda,” näeb Kallasmaa aga selgi puhul probleemi pigem kasutajas, mitte sõidukis. “Ma ütlesin, et naised, see pole teil …” koputas ta naljatledes näpuga lauaplaadile.
Üldiselt vastavat elektriautod aga igati ootustele. “Muidugi, kes on oodanud, et saab talvel sõita 100–120 kilomeetrit ja tal on soe kabiin ja saab pitskleidis sõita – see on muidugi kohutavalt pettunud,” peab Kallasmaa ütlust mööda ikka arvestama sellega, et elektriauto on elektriauto.
Samal ajal näiteks sõitnud Kallasmaa laupäeva öösel kell kolm, kui väljas paukus 24kraadine pakane, elektrilise autoga töölt koju. Ja ei olnud mingit probleemi ei käivitamise, pidurdamise ega akudega. Viimastest jaguvat Kallasmaa kinnitusel pärast laadimistsüklit kenasti nii poolesaja kilomeetri läbimiseks – küllalt ametnike päevasteks linnasõitudeks.
Kas, millal ja kui kauaks ametnike elektriautoralli katkestatakse, pole praegu veel teada. Sotsiaalministeeriumi projektijuhi Merle Ploompuu selgitusel aga ei kutsuta autosid tagasi mitte Jaapanisse, vaid Silberauto teenindusse, kus leitud viga parandatakse. “Tööde korraldamise ja ajakava kohta teavitatakse kohalikke omavalitsusi kohe, kui Mitsubishi vastava info välja annab,” märkis Ploompuu.