/nginx/o/2025/05/05/16822858t1hcdcc.jpg)
Vändras on nüüd lammutatud eelmine bussijaamahoone ja alanud uue ehitus.
Uue bussijaama ehitus tekitas kohalikes vastakaid tundeid, mistõttu möödunud sügisel korraldati rahvahääletus.
Vallaelanikele anti valida, kas ehitada koostöös Pärnumaa ühistranspordikeskusega (PÜTK) uus bussijaam, mille puhul valla omaosalus oleks umbes 30 000 eurot, või renoveerida vana hoone vallaeelarvest. Teine variant maksnuks valla arvutuste järgi vähemalt 150 000 eurot.
Hääletusel said osaleda kõik vähemalt 16aastased vallaelanikud. Nädala jooksul avaldas arvamust 556 inimest, kellest 357 ehk 64 protsenti eelistas uut ja 199 vana hoone renoveerimist.
/nginx/o/2025/05/05/16822861t1h160f.jpg)
Uus bussijaam tuleb üle 30ruutmeetrine ja sinna on plaanis ehitada invatualett ja madal perroon, mis hõlbustab bussi peale minekut. Ooteruumi saab talvel kütta ja suvel jahutada.
Samuti on kavas bussijaama juurde ehitada jalgrattahoidla. Uude ehitisse tuleb bussijuhtide puhkeruum eraldi tualetiga. See lahendus on eriti oluline, kuna Vändra on mitme bussiliini lõpp-peatus.
/nginx/o/2025/05/05/16822859t1h2436.jpg)
Uues bussijaamas säilitatakse Vändra bussijaamale iseloomulik tornikell.
Vändra bussijaama ehitab Proland Ehitus OÜ. Ehituse kogumaksumus, mis hõlmab vana hoone lammutamise, terrassid ja asfaltimistöödki, on 180 000 eurot.
/nginx/o/2025/05/05/16822860t1h4ea3.jpg)
Samuti tuleb uus bussijaam Tõstamaale. Sealne jaam ehitatakse tüüpprojekti järgi, nagu näeb Toris, Tootsis, Koongas, Ares ja Kilingi-Nõmmes. Vana bussijaama lammutab ja uue ehitab Silindia Ehitus OÜ, projekt läheb maksma 165 000 eurot.
Mõlema bussijaama rajamisse panustavad omavalitsused, riigi tugiteenuste keskus ja PÜTK.