Saada vihje

Kihnu laevaliikluse lepingut pikendati kahe aasta võrra

Otselepingu pikendamise tingis vajadus õigel ajal ette tellida riigilaeva Kihnu Virve peamootorid, kuna laeva hooldustööd on vedajal vaja teha tähtajaks.
Otselepingu pikendamise tingis vajadus õigel ajal ette tellida riigilaeva Kihnu Virve peamootorid, kuna laeva hooldustööd on vedajal vaja teha tähtajaks. Foto: Urmas Luik

Regionaal- ja põllumajandusministeerium pikendas kuni kaheks aastaks Kihnu laevaliikluse lepingut AS Kihnu Veeteedega.

Eelmisel suvel kuulutas ministeerium välja rahvusvahelise riigihanke, et leida vedajad Kihnu–Munalaiu ja Munalaiu–Manilaiu, Rohuküla–Sviby, Sõru–Triigi ning Ruhnu–Munalaiu, Ruhnu–Pärnu ja Ruhnu–Roomassaare liinile.

"Sel korral soovis ministeerium leida ühe lepingupartneri kolme liini ehk Kihnu, Vormsi ja Sõru–Triigi liini teenindamiseks, tingituna riigilaevade ristkasutusvõimalusest ja ‑vajadusest, mida selle aasta aprillis rakendati," rääkis ministeeriumi ühistranspordiosakonna juhataja Andres Ruubas.

"Näiteks teenindas Sõru–Triigi liini 2.–23. aprillini parvlaev Reet, kuna Soela asendas korralises remondis olevat Ormsöt. Selline laevade ristkasutus poleks olnud mõeldav, kui tegu olnuks mitme vedajaga," lisas ta.

Hankemenetluse venitas oodatust pikemaks asenduslaevade vastavuse hindamine, kuna laevad olid teiste riikide laevaregistrites. Ministeeriumile oli oluline läbi rääkida ka sadamatasude muudatused, kuna sadamapidaja tõstis hinnapakkumises tasusid kehtiva lepinguga võrreldes vähemalt kaks korda.

Otselepingu pikendamise tingis kõige eelneva kõrval vajadus õigel ajal ette tellida riigilaeva Kihnu Virve peamootorid, kuna laeva hooldustööd tuleb vedajal teha tähtajaks. Tarne viibimise korral ei saaks laev liini enam teenindada.

Kommentaarid
Vaba aeg
Tagasi üles