Nutikalt ostelda tasub nii heal kui halval ajal

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Stilist Karolin Kuusik pidas Pärnu Keskuses loengu targalt ostlemisest ja selle kevade trendidest.
Stilist Karolin Kuusik pidas Pärnu Keskuses loengu targalt ostlemisest ja selle kevade trendidest. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Süvenev majandussurutis on inimesed pannud poes hindu vaatama ja oma oste hoolega läbi mõtlema. Eesti üks tuntumaid stiliste Karolin Kuusik usub, et mõistlikkuse piires peaks tarbima kogu aeg, mitte vaid siis, kui rahakott pitsitama hakkab.


Kuusik usub, et hoolimata keerulisest ajast, ostavad inimesed niisama palju kui varem, kuid teevad seda teadlikumalt kui varem.



Enam ei haarata esimest ettejuhtuvat rõivaeset, mis ilusana tundub, vaid kaalutakse, kas seda on tegelikult vaja ning ega uus kampsun või püksipaar pärast esimese emotsiooni kadumist kappi seisma jää.



„Väga palju tehakse läbimõtlemata oste allahindluste ajal,“ räägib Kuusik. „Nende ajal on poes hästi emotsionaalne keskkond, mis paneb inimese tundma, et kui ta kohe heast pakkumisest kinni ei haara, ei saa ta seda asja kunagi.“



Ometi ei tähenda see, et hinnaralli ajal kauplustest kaarega mööda käima peab. Stilist soovitab enne odava rõivatüki korvi tõstmist mõelda kahele küsimusele: kuhu sellega saab minna ja millega koos kanda? Kui vastust ei tea, tasub raha kukrusse jätta.



„Mõistlik on osta allahindlustelt asju, mis ajaga ei kaota väärtust. Näiteks kašmiirkampsuneid, nahktooteid, meestemoe mõjutused naistemoes püsivad aastaid,“ leiab Kuusik, kes muu hulgas riietab seltskonnategelast Anu Saagimit ja Pärnust pärit noortebändi Bedwetters. „Reeglina on suurtes poodides suuremad allahindlused.“



Kaupluses rõivaeset sõrmitsedes tasub mõelda, kuidas toote hind kujuneb. Tavaliselt on selle sisse arvestatud kulud materjalist transpordini, kuid üha rohkem firmasid lähtub hinna kujundamisel sellest, kui pikk on eseme eluiga ja mitu korda saab seda kanda. Sama põhimõttega võiks kaaluda enda oste.



„Kui 1000kroonist kleiti kanda elu jooksul kaks korda, tuleb see päris kallis. Kas nii on mõtet osta, kui kandmiskorra hinnaks tuleb 500 krooni?“ arutleb Kuusik.



Samamoodi tasub investeerida kvaliteetsesse kaupa, mis peab vastu kauem kui ühe masinpesu. Teada tõde on, et looduslikud materjalid kuluvad visamalt kui sünteetilised ning kvaliteedi hindamiseks piisab rõiva sisse piilumisest. Elementaarse õmbluste vastupidavuse hindamiseks ei pea olema tingimata spetsialist.



„Rõivaid tuleks pesta nii palju kui vaja ja nii vähe kui võimalik. Pannes masinasse vähem asju, kui mahub, lõhub pesu neid vähem,“ räägib Kuusik. „Rõivale sattunud plekk tuleb kohe eemaldada, selleks sobib nõudepesuvahendki.“



Tänavukevadiste moevärvidena nimetab Kuusik roosat, sinist ja kuldset, kuid eelkõige peaks silmas pidama pigem stiilsust kui trendi ja leidma rõivastumisel oma suuna.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles