Mait Talvoja: Talvine kokkuhoid silub tänavatel asfaldiauke

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärnu linnavalitsuse majandusosakonna juhataja Mait Talvoja.
Pärnu linnavalitsuse majandusosakonna juhataja Mait Talvoja. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Pärnu linnavalitsuse majandusosakonnal on tänavatelt lume lükkamiseks ja sõiduradade soolamiseks 10,7 miljonit krooni, millest 2,2 miljonit krooni on arvestatud tähtsamate tänavate äärsete kõnniteede lumepuhtana hoidmiseks.


Pärnu linnavalitsuse majandusosakonna juhataja Mait Talvoja,
Pärnu linna rahaline seis on, teadagi, vilets. Kas raha tänavate lumest puhtana hoidmiseks piisab või saab raha mõne lumesaju järel otsa?


Raha on eraldatud just nii palju, kui majandusosakonna prognoosi järgi tänavate puhastamisele ja libedusega võitlemisele talve kestel kuluda võib. Kokku hoiame mõne parkla arvel, kus talviti vähe pargitakse. Aga kõik tänavad, mida mullu soolati ja lumest lahti lükati, hoitakse korras.



Sealjuures on meil 58 kilomeetrit bussiliiklusega tänavaid, mis peavad olema lumest puhtad musta teekatteni ja hooldatud juba kahe tunni jooksul pärast saju lõppemist. Kõrvaltänavate lumevabaks lükkamiseks on aega ööpäev pärast sadu. Kõrvaltänavaid me ei soola, libedustõrjet teeme ainult bussiliiklusega tänavatel ning liiklustihedatel ristmikel.



Kõrvaltänavaid on meil linnast 136 kilomeetrit.



Pärnu tänavate talihoolduse riigihanke võitnud osaühinguga Rapla Teed on meil leping, mis talve jooksul näeb bussiliiklusega tänavatel ette 72 hoolduskorda, ükskõik, kas siis lumelükkamise või soolamise. Selleks on meil raha olemas. Loodame, et talv tuleb külm ja väheste sadudega, siis on talihoolduse kulud väiksemad ja raha jääb üle.



Kuidas hooldusfirmale maksmine korraldatud on, maksate isegi siis, kui lund ei saja ning sahad seisavad, või ainult tehtud töö eest?


Igal tööpäeval käib hooldusfirma esindaja meie juurest läbi ja esitab aruande, kui palju kilomeetreid teedehooldustööd on tehtud, ja maksmine käib ainult meie kinnitatud aruannete alusel. Kui lume- ega libedustõrjet vaja teha pole, siis seisutundide eest me ei maksa. See on firma risk, et peab hoidma töötajaid palgal, olenemata sellest, kas linnas talitööd parasjagu on. Kõik oleneb talvest.



Meile on kõige kulukam sula ja külma vaheldumine, sest kallim on just libedustõrje, eriti kui seda tuleb teha igal hommikul, kui öösel külmetab ja päeval on sula.



Oletame, et tuleb talv paraja pakase ja väheste sadudega. Mis majandusosakond talihooldusele mõeldud kulutamata rahaga kevadel peale hakkab, annab linnakassasse tagasi?


See raha jääb teedele alles, nii et talvel tänavate hooldamisel kokku hoitud raha eest remondime kevadel rohkem asfaldiauke.



Räägime mõne sõna tänavavalgustusestki. Kui palju laternaid nüüd Pärnus pimedaks on tehtud?


Kuu aega tagasi põles Pärnus 6200 lampi, nüüd juba vähem. Praegu käivad tänavavalgustuse eest hoolitseva firmaga Elwo läbirääkimised, millised laternad veel pimedaks teha, kuna järgmise aasta tänavavalgustuse eelarve on 15 protsenti väiksem tänavusest.



Pimedaks teeme kuni poolteist tuhat laternat kohtades, kus see end ehk kõige vähem tunda annab.



Samal ajal lisandub siis, kui suveks kavandatud tööd linnas tehtud saavad, 2400 valgustit.



Ainuüksi Rannaparki ja Vallikääru tuleb ligi 700 dekoratiivset laternat, mida ei saa pimedaks teha, kuna siis tabaks neid sama saatus mis rannapromenaadi valgusteid, mis ära lõhuti, enne kui me need alarmsüsteemiga ühendasime. Pimendatud laternad süttivad taas siis, kui raha jälle rohkem on.

Märksõnad

Tagasi üles