Madalikule sõitmise kohta juurdlust ei tule

Eno-Gerrit Link
, veebilehe toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kihnu lähedal madalikule sõitnud, Gibraltari lipu all sõitev kaubalaev Transforza jõudis täna Paldiski sadamasse, kus alus lossitakse. Siis saab laev sõita Tallinna Balti laevaremonditehase dokki.
Kihnu lähedal madalikule sõitnud, Gibraltari lipu all sõitev kaubalaev Transforza jõudis täna Paldiski sadamasse, kus alus lossitakse. Siis saab laev sõita Tallinna Balti laevaremonditehase dokki. Foto: Kuvatõmmis veebilehelt Marinetraffic.com

Pühapäeval Kihnu lähedal madalikult lahti päästetud, Gibraltaril registreeritud kaubalaev Transforza jõudis täna puksiiri Atlas abil Paldiski sadamasse, kus laevalt lossitakse puidukoorem ja siis saab alus sõita Tallinna Balti laevaremonditehase dokki. Õnnetuse põhjuste uurimiseks ei algatata juurdlust.

Teadaolevalt vigastas 20. märtsil Kihnu lähedal madalikule sõitnud Transforza kivises merepõhjas nelja kuni kuut ballastvee tanki. Kütusetankid ei saanud märkimisväärselt viga ja suurt keskkonnaohtu ametkondade hinnangul ei tekkinud.

Madalikule sattudes lossiti Transforzalt puksiiri abiga kolm koormat palke, pärast seda õnnestus laev pühapäeval madalikult lahti tõmmata.

Pärast seda jäi laev Kihnu külje alla ankrusse ja tuukrid vaatasid vigastused üle. Pärast ülevaatust sai Transforza võtta suuna Paldiskisse, kus laevale jäänud last lossitakse. Siis saab alus suunduda Balti laevaremonditehase dokki.

Pärnu sadamakapten Viktor Palmet ütles, et Pärnu sadamasse keskkonnamet laeva lossima ei lubanud. „Ilmselt seetõttu, et viga saanud ballastvee tankid olid kütusetankide lähedal,” teadis ta.

Operatsiooni ajal jälgis õnnetuskohas toimuvat piirivalvelaev Kindral Kurvits, mis oli valmis reageerima reostuse või muu päästesituatsiooni korral.

Merevalvekeskuse vanem Ivar Treffner rääkis pärast Transforza madalikult vabastamist, et kaubalaev keskkonnale ohtu ei kujuta.

Transforzaga juhtunut ei uurita põhjalikult, kuna aluse lipuriik seda ei nõua.

„See ei olnud sellise raskusastme õnnetus, mida laeva lipuriigi soovita uurida,” ütles ohutusjuurdluse keskuse juhataja Jens Haug.

Veeteede ameti pressiesindaja Priit Põikliku teatel ei uuri ametki esmastel andmetel õnnetuse põhjusi.

Pärnu sadamakapteni arvates oleks õnnetuse põhjusi teada siiski vaja, et edaspidi Pärnu sadamat külastavad laevad teaksid ohtudega arvestada. „Transforzaga juhtus õnnetus valgel ajal. Nähtavus oli hea. Jää laeva liikumist ei seganud,” ütles Palmet.

2000. aastal ehitatud kaubalaev Transforza oli haavapaberipuidu lastiga teel Pärnu sadamast Soome Kaskösse, kui jäi 20. märtsil madalikule kinni.

Ajakiri Meremees avaldas, et pärast Sorgu lõunapoist möödumist asus Transforza kursile 260, mille tagajärg oli madalale sõit. Kurss 260 olnuks loogiline alles pärast Kihnu madala lõunapoist möödumist. Tekkis küsimus, kas laevajuht arvas end olevat juba järgmise poi juures. Mõnda aega sõideti veel kursiga 252, viimane märge enne madalale sõitu näitab laeva kursiks 266 ja kiiruseks 9,7 sõlme.

Õnnetuse põhjuseks ei saa pidada keerulisi jääolusid, kuna kaks tundi varem tehtud satelliidifotolt võib näha, et piirkonnas oli enamjaolt vaba vesi või hõre ajujää.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles