iDeal kampaania

Pärnakate äriideed ei pääsenud Ajujahi paremikku

Äriideede konkursi Ajujaht logo.

FOTO: Ajujaht

Kaks päeva kestnud 100 parema idee esitlusel ei pääsenud Ajujahi arenguprogrammi ehk 30 hulka ühtegi pärnumaalaste äriideed.

Arenguprogrammi pürgis neli pärnumaalaste äriideed: tööstuse ja disaini kategoorias pääsesid 100 sekka tiimid UnKnow, SmartCup, CleanMug, WorkStroke. Siit maakonnast saadeti võistlustulle 16 ideed. Tänavusele konkursile esitati 341 ideed, millest žürii hinnangul esialgu valiti välja 100 huvitavamat. Nüüd sõelutakse neist välja 30 äriideed, mis hakkavad võistlema 30 000eurosele peaauhinnale.

Ajujahi ellukutsuja, ettevõtluse arendamise sihtasutuse ettevõtluse keskuse direktori Tanel Rebase sõnutsi on kõik 30 edasi pääsenud äriideed ja meeskonnad suure potentsiaaliga.

“Edasi ootab meeskondi ees intensiivne arenguprogramm, kus tehakse koostööd mentoritega ja osaletakse koolitustel. Siit edasi on kõik nüüd meeskondade endi kätes, et sellest maksimum võtta,” ütles Rebane.

Elisa telekomiteenuste valdkonna juhi Mailiis Ploomanni teatel annab igal aastal Ajujahi 100 parema äriidee kuulamine ülevaate, mis suunas Eesti ettevõtlus liigub.

“Tänavused märksõnad on “keskkonnateadlikkus” ja “meelelahutus”. On märkimisväärne, et pea iga neljas tiim kaalub idee elluviimiseks tehisintellekti kasutamist. See näitab, et tulevikutehnoloogiad hakkavad aina argisemaks muutuma,” lausus Ploomann.

SEB innovatsioonijuht Siim Lepisk ütles, et edasipääsu Ajujahi 30 parima hulka tagas meeskondade hea arusaamine probleemist ja tiimide võimekus õppida neid kiiresti ja fookustatult lahendama.

“Tänavuselt pitch'ilt oli näha, et meeskondades tegutsesid eksperdid, kes tunnevad valdkonda väga hästi,” kommenteeris Lepisk. “Üks hea näide on tiim SecureBadger, kes muudab kinnisvara üürileandmise protsessi maailmatasemel andmeanalüüsi ja masinõppe kaudu nii üürileandjale kui -võtjale tunduvalt turvalisemaks.”

Ajujaht on Eesti suurim äriideede konkurss, millel käib 12. hooaeg. Selle auhinnafond on 75 000 eurot.

Tagasi üles