Liivi lahe suurima püsiasustatud saare Kihnu puhul kajastub vajadus nii “Pärnumaa arengustrateegias 2035+” kui soovis, mis kohapeal öeldud peaminister Jüri Ratasele ja riigihalduse ministrile Janek Mäggile. Vastava taotluse tegi Kihnu vallavalitsus mullu 29. oktoobril.
Maanteeamet volitas Pärnumaa ühistranspordikeskust (PÜTK) korraldama laevaliiklust. PÜTK esitas maanteeametile meritsi ühenduse lisatoetuse taotluse, koostamaks lisaraha abil kahe saare rahvale nende vajadustele vastav sõidugraafik.
Tulemus on tõdemus, mille plahvatas välja Kihnu vallavanem Ingvar Saare. Teda ärritas minister Mäggi soovitus enne sõiduplaani tihendamist analüüsida Kihnu saare külastuse taluvuspiiri, samuti esmaabi, majutuse ja heakorra tagamise võimekust, aga ka tagada parkimiskohad liiniga seotud sadamaaladel. Näitena on toodud Munalaiu sadam, mis asub haldusreformi järel hoopiski Pärnu linna territooriumil.