Kihnu Virve graafiku tihendamine takerdub riigi rahakotti

Silvia Paluoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kihnlaste unistuste laev, 200 reisijakohaga Kihnu Virve teenib saare rahvast neljandat talve.
Kihnlaste unistuste laev, 200 reisijakohaga Kihnu Virve teenib saare rahvast neljandat talve. Foto: Urmas Luik

Pärnu maakond on teistega võrreldamatu, sest siin peab üks ja sama parvlaev teenindama kahte saart, Kihnut ja Manijat ning järjest teravamalt on päevakorras sõiduplaani tihendamise ja lisarahastuse vajadus. See on hinnanguliselt 130 000 eurot aastas.

Liivi lahe suurima püsiasustatud saare Kihnu puhul kajastub vajadus nii “Pärnumaa arengu­strateegias 2035+” kui soovis, mis kohapeal öeldud peaminister Jüri Ratasele ja riigihalduse ministrile Janek Mäggile. Vastava taotluse tegi Kihnu vallavalitsus mullu 29. oktoobril.

Maanteeamet volitas Pärnumaa ühistranspordikeskust (PÜTK) korraldama laevaliiklust. PÜTK esitas maanteeametile meritsi ühenduse lisatoetuse taotluse, koostamaks lisaraha abil kahe saare rahvale nende vajadustele vastav sõidugraafik.

Tulemus on tõdemus, mille plahvatas välja Kihnu vallavanem Ingvar Saare. Teda ärritas minister Mäggi soovitus enne sõiduplaani tihendamist analüüsida Kihnu saare külastuse taluvuspiiri, samuti esmaabi, majutuse ja heakorra tagamise võimekust, aga ka tagada parkimiskohad liiniga seotud sadamaaladel. Näitena on toodud Munalaiu sadam, mis asub haldusreformi järel hoopiski Pärnu linna territooriumil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles