Ajujahile laekus Pärnumaalt 11 ideed

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Start-up ettevõtte Cognitive Billboard kaasasutaja Oliver Stimmer loodab uuendusliku tarkvaralahenduse esimesena suurematesse massidesse viia.
Start-up ettevõtte Cognitive Billboard kaasasutaja Oliver Stimmer loodab uuendusliku tarkvaralahenduse esimesena suurematesse massidesse viia. Foto: Johan-paul Hion/ajujaht

Eesti suurimale äriideede konkursile Ahjujaht saadeti 294 ideed, neist 11 Pärnumaalt. Järgmiseks nädalaks valitakse neist välja 100 paremat.

Ettevõtluse arendamise sihtasutuse (EAS) ettevõtluse keskuse direktor Tanel Rebane on rahul, et Ajujahile on tänavu varasemast rohkem leidnud tee neid, kel ettevõtluskogemus juba olemas. “Kõigi tänavu idee esitanute seast 65 protsendil on kogemus ettevõtjana, mis taas kord kinnitab, et Ajujahti nähakse sisuka ja vajaliku programmina, mis aitab äriga alustajal jalad alla saada,” rääkis Rebane.

Ajujahi korraldajate teatel moodustavad idee esitanutest 65 protsenti mehed ja 35 protsenti naised. Vanim osaleja on 73- ja noorim 13aastane. 54 protsenti on kõrgharidusega.

Valdkonniti jagunevad äriideed järgmiselt: info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (83), sotsiaalne ettevõtlus (38), energeetika ja keskkond (27), tervis ja biomeditsiin (25), tööstus ja disain (24), turism ja teenusmajandus (21), loomemajandus (9). 67 mõtet liigitati muu kategooria alla.

Ajujaht on Eesti suurim äriideede konkurss ja arenguprogramm, mis pakub tipptasemel mentorlust, koolitusi ja rahastust alustavatele ettevõtjatele. Ajujaht on hoogu andnud ettevõtetele nagu Bolt, Bikeep, Click & Grow, GoWorkaBit, FoodDocs, UpSteam, Groveneer.

Tagasi üles