Pärnust Läti piirini kulgevale raudteelõigule kavandatakse rohkem kui 40 silda ja viadukti (1)

Raido Keskküla
, veebilehe toimetaja
Copy
Algas Rail Balticu Pärnust Läti piirini kulgeva raudteelõigu projekteerimine.
Algas Rail Balticu Pärnust Läti piirini kulgeva raudteelõigu projekteerimine. Foto: Rail Baltic

RB Rail AS kuulutas välja Pärnust Eesti–Läti piirini viiva kiirraudtee ehitamiseks korraldatud projekteerimise ja selle järelevalveteenuste konkursi võitja. Majanduslikult soodsaimaks tunnistati kahe rahvusvahelise ettevõtte – Obermeyer Planen + Beraten GmbH ja Prointec S.A ühispakkumine maksumusega ligemale 10,8 miljonit eurot.

Kiirraudtee lõik Pärnust Eesti–Läti riigipiirini on 93,5 kilomeetrit pikk ja hõlmab eelprojekti kohaselt üheksa raudteesilda, 15 maanteeviadukti, seitse raudteeviadukti ja 11 ökodukti.

„Oleme jõudnud järjekordse olulise verstapostini Eestis. Lepingu allkirjastamise järel on kõik Rail Balticu (RB) 213 kilomeetrit Eestis projekteerimises. Peale edusammude põhiliini kavandamisel on Eestis alustatud RB ehitusega. Oluliseks tuleb pidada veel rahvusvaheliste reisiterminalide projekteerimisega alustamist Tallinnas ja Pärnus,“ ütles RB Raili tegevjuhi kohusetäitja Agnis Driksna.

Hankega kaetud tööde hulka kuuluvad ehitusuuringu, põhiprojekti ja tööprojekti koostamine raudtee alus- ja pealisehituse ja raudteega seotud rajatiste ehitamiseks. Võitjaks tunnistatud projekteerijalt oodatakse 27 kuu jooksul üksikasjalikku projekti ja autorijärelevalvet ehituse ajal.

RB Eesti projekteerimistöid rahastab 85 protsenti Euroopa Liit ja 15 protsenti on Eesti riigi omaosalus.

RB Rail on Eesti, Läti ja Leedu ühisettevõte, mis loodud selleks, et koordineerida RB projekti elluviimist ehk taristu ehitamist kiirraudteeliinile Tallinnast Leedu–Poola piirini.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles