E-postkastidesse potsatab eksitava sisuga teateid, justkui ootaks inimesi Omniva pakiautomaadis saadetis, mille eest vaja tasuda. Omniva kaubamärgi all tegutsev Eesti Post hoiatab, et tegu pole nende saadetavate sõnumitega, ja palub neile kirjadele mitte reageerida.
Hoiatus ⟩ Petturid küsivad võlts-pakiteadetega klientidelt raha
Levivad järjekordsed pealtnäha Eesti Posti või Omniva nime kasutavad libasõnumid, millega palutakse klientidel tasuda saabunud paki eest. E-kirja läkitab näiliselt Omniva, kuid kiri tuleb tundmatult aadressilt.
“Igasugusesse teatesse, millega palutakse tasuda makse, tuleb suhtuda skeptiliselt. Juhul kui tõesti peaks olema Omnivalt saabunud lunatasuga pakk, siis tuleb selle eest tasuda pakki kätte saades, näiteks pakiautomaadi juures,” selgitas Eesti Posti meediasuhete juht Mattias Kaiv. “Kuivõrd Omniva pole libakampaaniaga kuidagimoodi seotud, siis kutsume oma kliente üles ettevaatlikkusele.”
Kaivu sõnul tuleb tähelepanu pöörata, milliselt aadressilt teade saabub. Kui tegemist on võõrapärase aadressiga, siis tasub selle avamisest või linkidel klõpsamisest hoiduda. Omniva korrektne domeen on omniva.ee ja õiged kirjad saabuvad meiliaadressilt lõpuga @omniva.ee.
“Tihti levivad libateadetega koos korrektselt kasutatud ettevõtte logod, mis kogenematu veebikülastaja silmis võivad teate usaldusväärsust tõsta. Samuti kasutatakse näiliselt korrektseid linke nagu omniva.ee/payment, kuigi link suunab kasutaja hoopis mujale,” täpsustas Kaiv.
Eesti Postile on teada antud, et tõenäoliselt levib analoogne petuskeem (ingliskeelses versioonis), mis puudutab muidki kullerifirmasid, seega tasub teistelgi tähelepanelik olla. Neis teatatakse samuti paki kohalejõudmisest ning palutakse makse tasuda ja kinnitamiseks vajutada lisatud lingile.