Papiniidu silla juures hakatakse jõepõhja auke puurima (3)

Copy
Selline hakkab välja nägema raudteesild üle Pärnu jõe.
Selline hakkab välja nägema raudteesild üle Pärnu jõe. Foto: Rail Baltic Estonia/Infrabim

Homme asutakse Papiniidu raudteesillal Pärnu jõe põhja puurauke tegema, et saada uuringute käigus selgust Rail Balticu kiirraudteele kavandatud uue raudteesilla vundeerimislahenduses.

RB Rail ASi teatel selgitatakse ligi kaks nädalat kestvate tööde käigus välja Pärnu jõe põhja aluskihtide geotehnilised omadused. Selleks tehakse kaks puurauku. 

“Uuringud on eelduseks ohutu ja optimaalse vundeerimislahenduse leidmiseks tulevasele Rail Baltic raudteesillale Pärnu jõel,” selgitas RB Rail ASi projektijuht Kaur Laansalu.

Uurimistöid tehakse Papiniidu raudteesilla pealt. Tööde tegemiseks viiakse olemasolevalt raudteesillalt mõlemas kaldapoolses avas terashülsid jõepõhja. Terashülsid paiknevad sillasammastest ligikaudu viie meetri kaugusel. Terashülsside asukohad tähistatakse signaaltuledega sõudepaatidega.

Töid teeb Hispaania geotehniliste uuringute ettevõte Geoprovi, Geotecnia y Sondeos, SL.

Rail Balticut arendav Balti riikide ühisettevõte RB Rail AS on sõlminud konsortsiumiga Obermeyer Planen+Beraten GmbH ja Prointec S.A projekteerimise ja autorijärelevalve lepingu, projekteerimaks kiirraudtee Tootsist Iklani.

2021. aastal keskendutakse suuremahuliste ehitustööde ettevalmistamisele. Rail Balticu koguinvesteering Balti riikidesse ulatub hinnanguliselt 5,8 miljardi euroni, millest 85 protsenti tuleb Euroopa Liidult. Praegu on lepinguid sõlmitud 675 miljoni euro eest.

RB Rail AS koordineerib Rail Balticu projekti elluviimist: taristu ehitamist kiirraudteeliinile Tallinnast Leedu–Poola piirini. Ettevõte projekteerib ja turustab Rail Balticut.

Tagasi üles