Libapolitseinik pettis naiselt raha välja

Pärnu Postimees
Copy
Kui keegi helistab ja esitleb end politseiniku või mis tahes muu ettevõtte töötajana ja see tundub teile kahtlane, lõpetage resoluutselt kõne ja ärge isegi hakake kuulama, mida võõras keeles kõnelev inimene teile vahendada tahab.
Kui keegi helistab ja esitleb end politseiniku või mis tahes muu ettevõtte töötajana ja see tundub teile kahtlane, lõpetage resoluutselt kõne ja ärge isegi hakake kuulama, mida võõras keeles kõnelev inimene teile vahendada tahab. Foto: Shutterstock

Äsja lõppenud aasta 15. detsembril helistas end politseinikuna esitlenud kelm Pärnumaal elavale naisele ja väitis, et tema arvelduskonto kaudu püütakse laenu võtta.

Edasi küsis naisehäälega libapolitseinik pärnumaalaselt tema pangakonto PIN-koode ja saigi need oma valdusesse. Seejärel kadus kelmi uskunud kannatanu kontolt 1018 eurot.

4. jaanuaril alustati asjas kriminaalmenetlust. 

On teada, et detsembri keskpaigas tegid kelmid samalaadseid telefonikõnesid paljudele Eesti inimestele ja Pärnumaa naine polnud ainuke kannatanu. 

Näiteks sai Võrumaal elav mees vene keeles rääkinud ja end politseinikuna esitlenud kelmilt kõne kahtlaste tehingute kohta oma arvelduskontol. Inimesele saadeti väidetavast politsei töötõendist fotokoopia ja paluti tal kahtlaste tehingute lõpetamiseks edastada oma isikukood ja sisestada Smart-ID paroolid. Võrumaa mees tegigi seda ja avastas siis, et tema kontolt on kadunud 555 eurot. Mees suundus panka ja lasi oma konto sulgeda, vahetas paroolid ja pöördus siis politsei poole.

Viljandimaal elav naine sai kõne venekeelselt kelmilt, kes tutvustas end politseinikuna ja uuris, miks naine ei ole tulnud politseijaoskonda. Naisele räägiti, et tema pangakontol toimuvad kahtlased tehingud, mille vältimiseks tuleks tal oma kontolt raha teisele, turvalisele arveldusarvele kanda. Kelmid mängisid oskuslikult naise alateadvusega ja pika selgitustöö tulemusel kandiski naine 5000 eurot üle võõrale pangakontole, mille kelmid talle ette söötsid. Mõistes, et tegu on ilmselt kelmusega, pöördus naine esmalt panka, kuid kiirmaksena tehtud ülekannet ei õnnestunud enam tagasi pöörata. Ta vahetas oma paroolid ja suures mures tuli politseijaoskonda.

Politsei on palunud elanikel olla pangatehingute puhul äärmiselt tähelepanelik ja suhtuda väga kriitiliselt väidetavate politseinike või pangatöötajate kõnedesse. Politseinikud ega pangatöötajad ei räägi kunagi vene keeles, kui klient seda just ei palu. Ka ei küsi ametnikud kunagi telefonitsi inimeste isiklikke andmeid ega palu kuskile oma ID-kaardi või Smart-ID paroole sisestada.

Samuti julgustab politsei pealetükkivad manipuleerivad kõned viisakuseta lõpetama: kõne tuleb kinni vajutada kohe. 

Pettuste eest olete kaitstud, kui

ei jaga isiklikke andmeid, nagu näiteks Smart-ID, ID-kaardi või Mobiil-ID PIN1 ja PIN2, ega sisesta neid oma seadmes teiste inimeste palvel;

olete tähelepanelik linkide suhtes, mida saate tundmatutelt saajatelt ja mis saadetakse e-kirjas, vestlusaknas või tekstisõnumiga.

ei nõustu telefoni teel ühegi rahalise tehingu või pangaülekandega;

olete väga ettevaatlik ja kahtlustav alati, kui keegi soovib telefoni teel sõlmida mõnda tehingut, lepingut või teha pangaülekannet.

Andmed: politsei.ee
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles