Saada vihje

Soomaal on jälle suurvesi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raido Keskküla
Soomaal algas viies aastaaeg.
Soomaal algas viies aastaaeg. Foto: Aivar Ruukel

Soomaal on taas käes nn viies aastaaeg - suurvesi, mis on paljud kohalikud teed muutnud tavalise autoga läbimatuks.


Kohalikud on suurveega harjunud, kuid muret teevad teid lõhkuvad maasturijuhid. Suuremaid investeeringuid Soomaa teedesse lähiaastail ette näha pole, vahendas ERR.ee "Aktuaalset kaamerat".



Rahvusringhäälingu Opel tuleb mitu kilomeetrit enne sihtmärki, milleks on Kuusekäära talu Soomaal, tee äärde jätta. Enne kui suurema kliirensiga kaubikuga teed jätkata, tuleb teelt lükata jääpank.



Ja tänavune Soomaa suurvesi pole veel kaugetki kõige kõrgem. Suvise madalseisuga võrreldes on see umbes kolm meetrit kõrgemal, mis on meetri jagu vähem kui rekordaastatel. Kui mullu oli Soomaa vee all pea igal aastaajal, siis tänavu tuli uputus koos jääsulamisega.



Ehkki Karuskose turismitalu omanik Aivar Ruukel pääseb praegu oma valdustesse kõige paremini kanuuga, ei leia ta nurisemiseks põhjust.



"Sellepärast ta ju viies aastaaeg ongi, et siin ei ole uputus otseselt katastroofi maiguga, nagu võib olla kuskil mujal," ütles Aivar Ruukel. "Siin on ta looduse rütm."



Ehkki kohalike seas on neidki, kes unistavad Soomaa teede asfaltimisest, leiab  Kuusekäära talu peremees Indrek Hein, et häda pole tees, vaid inimmõistuses. Viha teevad maasturijuhid, kes oma võimsa sõiduriista omadusi niigi veest rikutud teedel üleujutuse ajal proovimas käivad.



"Ta tormab nagu marupeni sinna vette oma autoga, arvestamata seda, kui palju ta viib sellega ära kruusa ja kive tee pealt, mis on uuesti vaja jälle tagasi tuua," rääkis Kuusekäära talu peremees Indrek Hein. "Ja neid autosid tõesti on selle paari päevaga siin mitusada läbi lipsanud. Las ta olla kruusatee ja tal on laiust ja kõike, ainult et teda on vaja kivikillustikuga vähe tugevdada. Ja need lohud peavadki jääma niimoodi, et kui see hull autojuht tuleb, ta ära upuks sinna, et siis ta enam teist korda ei tuleks."



Lääne teedekeskuse direktori Enn Raadiku sõnul ei ole lähiaastatel suuri investeeringuid Soomaa teedesse oodata, aga hooleta need ei jää. Valmima peaks paarikilomeetrine tolmuvaba kattega lõik Jõesuust Riisa poole.



Küsimuseks jääb, mil määral Soomaa teid on üldse mõistlik uuendada. Soomaalt viib läbi Viljandi ja Pärnu vaheline lühim ühendustee ja kui liikluskoormus seal oluliselt kasvaks, kannataksid loodus ja Soomaa eripära.

Kommentaarid

Märksõnad

Vaba aeg
Tagasi üles