Maakonnapiirid liitumissoovi ei takista ja sellekohaseid näiteid on tuua eelmiste valimiste eelsest ajast, aga siin jääb ju vahele Rapla maakonna Kehtna vald, mida sellega teete?
Siin on kaks võimalust. Esiteks, Kehtna vald annab üle osa territooriumist, räägitakse kuni kolmest külast, Järvakandi vallale, nii et Järvakandil tekib ühine piir Kaismaga.
Teine variant on selline, et Kehtna vald oma territooriumist ei loobu. Seadus iseenesest ei välista, et omavalitsusel on piirkond, kõnealusel juhul Järvakandi, millel pole vahetut piiri ülejäänud vallaga. Iseküsimus, mida arvab sellest Eesti Vabariigi valitsus.
Mida saavutate? Tugevuse, tegevuse selguse, elanike hea- ja rahulolu?
Omavalitsus saab olla tugev üksnes siis, kui seal piisab ettevõtteid, mis loovad eelduse töökohtade tekkeks. Ilmselgelt ei ole jätkusuutlikud need omavalitsused, kus suurim maksumaksja ongi omavalitsus ise.
Usun, et ettevõtluskolmnurk, olenemata asjaolust, kui tugev iga tipp – Järvakandi, Tootsi, Vändra – eraldi on, esitab väljakutse, et kujundada omavalitsusest tugev partner viie omavalitsuse territooriumil tegutsevatele ettevõtetele.
Palju on kõneldud omavalitsuste koostööst, sellest kui ühinemise asendajast.
Paraku peame tõdema, et koostöö taim on mulda istutatud juba aastad tagasi, aga vilja kandma ei ole veel hakanud. Seoses majanduslangusega on jäänud kõlama mõte, et koostööd teeme siis, kui kodus on kõik enam-vähem korras. Aga ükskord tuleb endal otsustada.