Bussipeatuse nihutamine on riigilegi raskevõitu

Tõnu Kann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuldlõvi trahteri lähedale rajatud bussipeatus asub elamurajooni sissesõiduteest 600 - 700 meetri kaugusel.
Kuldlõvi trahteri lähedale rajatud bussipeatus asub elamurajooni sissesõiduteest 600 - 700 meetri kaugusel. Foto: Urmas Luik

Augusti lõpus kirjutasime artiklis "Valla haldussuutlikkus seisab bussipeatuses", kuidas Audru vallavalitsus pole suutnud vastu tulla murelike lapsevanemate palvele nihutada Lihula maanteel Kuld Lõvi bussipeatust ega piirata Ringraja peatuse juures liikluskiirust.


Kuigi tegu on riikliku maanteega, pöördusid Kuld Lõvi ja Anni elurajooni lapsevanemad vallavalitsuse poole, mis pärast suhtlemist riigi maanteeametiga andis koolilaste elu ja tervise pärast kartvatele lapsevanematele mõlemal juhul eitava vastuse.



Kuld Lõvi elurajooni lapsevanemate eestkõnelejale Tarmo Martinsonile teatas vallavalitsus, et kuna maanteeamet nõuab peatuse nihutamise korral sahtlitega peatuse väljaehitamist, siis "Audru valla teehoiukavas ei ole aastateks 2008-2011 sellist investeeringut".



Anni elamurajooni emade-isade eest kostnud Erkki Juckumile, kes palus koolilaste turvalisuse nimel Pärnu-Lihula maantee 5. kilomeetril Ringraja bussipeatuse juures kas või kiirusepiirangut, vastas vallavalitsuse sekretär-asjaajaja, et saadetud kirjale vastatakse hiljemalt 10. septembril, kui koolitöö on juba nädalapäevad käinud.



Uus võimalus läks käiku


Pärnu maavalitsuse transpordinõunik Avo Rahu pakkus võimalusena välja osa bussiliinide üleviimise Eluteele. See lahendaks Anni ja veel mõne uusrajooni koolilaste turvamure: koolitee ei viiks siis enam neljarealisele maanteele.



Nüüd teatas Audru vallavanem Margus Joonas, et üks Lavassaare-Pärnu bussiliinidest kulgebki juba Eluteed pidi, pärast seda kui vallavalitsusele esitati 53 allkirjaga sellekohane palve. "Teine bussiliin hakkab Eluteelt läbi sõitma veel oktoobrikuu jooksul ning siis saavad lapsed Elutee kaudu nii kooli kui koolist koju," lubas vallavanem.



Kuld Lõvi bussipeatuse (see kujutab endast raudposti otsa kinnitatud peatusetähist) nihutamisele polnud Joonasel aga muud lisada, kui et loodetavasti tõstetakse see lapsevanemate soovi kohaselt ümber maantee rekonstrueerimise käigus.



Riigiametist vastati


Lääne regionaalsest maanteeametist vastas planeeringute osakonna juhataja Ervin Hein, et probleemid bussipeatustega on tekkinud Audru valla planeerimistegevuse tagajärjel.



"Elamurajoonide planeerimisel ei ole omavalitsus nõudnud arendajate käest infrastruktuuride, nagu bussipeatused, teeületuskohad, kergliiklusteed ja valgustus, väljaehitamist," kritiseeris Hein riigiametnikuna vallavalitsust, märkamata, et Eluteele siiski on arendajad bussipeatused ehitanud ja valgustusegi lisanud.



Tõsi, nimetatud Lihula-Pärnu maantee lõikudel on see tegemata.



Heina arvates tekitabki just puudulik infrastruktuur probleeme, "mille lahendamiseks kiireid ja lihtsaid lahendusi ei ole".



"Ei ole mõeldav, et bussipeatusi saab ümber tõsta nagu malenuppe, lähtudes ainult ühe huvigrupi arvamusest," sõnas Hein. "See eeldab ühiskondlikku kokkulepet, mille peab saavutama kohalik omavalitsus kui ühistranspordi korraldaja."



Riigiametnik lisas, et Lääne regionaalne maanteeamet on valmis toetama Audru vallavalitsust olukorra parandamisel.



"Esmase meetmena paigaldas regionaalne maanteeamet Pärnu-Lihula maantee 5. kilomeetrile mõlemas suunas enne Ringraja bussipeatust liiklusmärgid 172. "Jalakäijad", mis hoiatavad lähenemisest teelõigule, kus jalakäijad liiguvad sõiduteel," teatas Hein. "Seega, sõidukijuhid peavad märkidega tähistatud lõigul olema äärmiselt ettevaatlikud."



Heina väitel on maanteeamet seisukohal, et 2+2 sõidurajaga teel kiiruse piiramine ei ole enamikule liiklejatele mõistetav.



Lääne regionaalne maanteeamet algatab 2010. aastal projekteerimise tee number 60 Pärnu-Lihula Sadama tee ja Audru vahelisel lõigul, et selgitada välja bussipeatuste kõige optimaalsemad asukohad, arvestades seniste elanike ja uute asumite elanike huve. "Kindlasti arvestame projekteerimisel kohaliku omavalitsuse ettepanekuid," lubas Hein.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles