Saada vihje

Paikuse firma jõudis Äripäeva edetabelis kõrgele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fameroni omanikud Raul Randväli (vasakul) ja Indrek Andrei alustasid kuus aastat tagasi ühe autoga, nüüd sõidab Fameroni kirjades 19 masinat.
Fameroni omanikud Raul Randväli (vasakul) ja Indrek Andrei alustasid kuus aastat tagasi ühe autoga, nüüd sõidab Fameroni kirjades 19 masinat. Foto: parnupostimees.ee

Majanduslehe Äripäev värskes transpordiettevõtete edetabelis hoiab tänavu Pärnumaa firmade au kõrgel Paikuse vallas tegutsev Fameron OÜ, mille käive kasvas aastaga ligi kaks ja kasum kaheksa korda.

Kolmandaks tulnud firma edu taga on autopargi laienemine ja veolepingute mahu suurenemine.

Fameron alustas tegevust kuus aastat tagasi kahe mehe, Indrek Andrei ja Raul Randväli firmana ja ühe autoga. Nüüd on ettevõttel pargis 19 masinat ning töötajaid 26.

Fameroni suuremad koostööpartnerid on Stora Enso Timber Paikuse saeveski, Pärnu linakombinaat, Eesti Turbatooted ja mitu Eesti ning Hollandi firmat.

Fameroni masinad sõidavad põhiliselt Saksamaa, Hollandi ja Poola vahet, aga ka Skandinaavia maades. Firma juhid näevad perspektiivi Venemaa suunal.

Fameroni üks omanikke Raul Randväli võtab edu rahulikult, sest tema andmeil läheb paljudel Pärnumaa transpordifirmadel hästi: vedajad on leidnud oma niši ega astu üksteisele varba peale.

Randväli arvates on eduka tegevuse alus aus suhtlemine klientidega. “Usaldus tekib siis, kui üksteisega aus olla ja korrektselt käituda,” rääkis ta.

Fameroni ühe suurema lepingupartneri Stora Enso Timber Paikuse saeveski transpordikoordinaatori Tõiv Tiitsu jutu järgi valis puidukontsern Fameroni oma partneriks soodsa asukoha järgi. Kohe saeveski kõrval masinaid hoidev Fameron saab kiiresti auto saeveskisse koorma järele saata.

Fameroniga tihedat koostööd tegeva Pärnu transpordifirma Massiner juht Tõnu Sepik peab üheks partneri edu põhjustest riskijulgeid otsuseid. “Nad on julgemalt uuemaid autosid muretsenud ja liisingumahtu suurendanud. Meie oleme olnud veidi konservatiivsemad,” nentis Sepik.

Fameron on Massineriga osalenud ühiselt hankekonkurssidel ja saanud sealt lepinguid. “Tänu koostööle oleme võib-olla võitnud,” arvas Sepik. “Üheskoos on löögirusikas suurem, konkureerides oleksime ilmselt nii mõnestki lepingust ilma jäänud.”

Sauga vallas asuva transpordifirma Hüntal Auto juhile Heino Hünnevile imponeerib konkurentide ambitsioonikus. “Viimasel ajal ei ole transpordifirmadel kütusehindade järsu tõusu tõttu just kõige kergemad ajad, aga Fameroni poisid on julgenud võtta endale suuri lepinguid ja uuendada autoparki,” märkis ta.

Randväli sõnade kohaselt on kütusehinna tõusuga tekkivad riskid maandatud veolepingutes. “Paljud kliendid saavad sellest aru ja on hinnatõusu suhtes mõistlikud,” lausus Fameroni omanik.

Paikuse vallavanem Kuno Erkmann avaldas lootust, et firma kasvab veel ja loob valla inimestele töökohti. Praegu on Fameroni 26 töötajast kohalikke viis.

Hiljuti ostis Fameron endale krundi ja angaari Paikuse saeveski kõrval. Firma kavatseb seal välja ehitada oma keskuse.

Edetabeli koostamiseks tellis Äripäev justiitsministeeriumi registrikeskustest eelmise aasta majandustulemuste põhjal käibelt suurimate ettevõtete andmed. Andmed saadeti ettevõtetele kontrollida ja paluti neid täiendada puuduvate majandusnäitajatega.

Ettevõtted seati pingeritta kuue näitaja põhjal. Arvutamise aluseks võeti 2004. aasta käive, käibe kasv 2003. aastaga võrreldes, 2004. aasta kasum majandustegevusest, kasumi kasv 2003. aastaga võrreldes, rentaablus 2004. ja omakapitali tootlikkus samuti 2004. aastal.

Pärnumaa firmadest jõudis tippkümnesse veel Sauga vallas tegutsev Valev Udras OÜ. Mullune edetabeli esimene EST-Trans Kaubaveod on tänavu kaheksas.

Kommentaarid
Vaba aeg
Tagasi üles