Skip to footer
Saada vihje

Elektrikaablid jäävad teetöödele jalgu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Paari kuu jooksul on kümnel korral jäänud suur osa Pärnust purustatud elektrikaabli tõttu vooluta, pooltel juhtudel on kaabli purustanud Riia maantee rekonstrueerijad.

“Ei oska täpselt neid kordi kokku lugeda, sest seal on seda asja tekitanud mitu firmat,” lausus Riia maanteed remontiva AS BaltiFalti projektijuht Raimond Ilp.

Kuid viiel korral võidi tema arvamust mööda maaaluseid kaableid vigastada küll. Mitte pahatahtlikult, vaid asjaolude kokkulangemise tõttu.

Ilpi sõnul jäävad kaablid ekskavaatori kopa ette seetõttu, et need ei asu alati kohal, kus nad plaani järgi asuma peaksid. “Lihtsalt kahe märgitud punkti vahel teeb kaabel väikse jõnksu sisse, aga seda pole joonisel kuskil,” selgitas Ilp.

Teoreetiliselt saaks vastava aparatuuriga kaablite täpse asukoha ja sügavuse sentimeetri täpsusega määrata ning märgistada, kuid praktiliselt ei hakata seda tegema. Füüsiliselt lihtsalt ei jõua, nagu märkis Ilp.

Isegi kui kaabli asukoht on teada, ei pruugi see veel ohutust garanteerida. Tänapäeval maetakse juhtmed vähemalt 70 sentimeetri sügavusele kaablikaitsetoru sisse. Sotsialismi ajastul jäeti need teinekord vaid paarikümne sentimeetri sügavusele kattepinna alla ja kaeti punase tellisega. Kui nüüd tonne kaaluv ekskavaator või teerull kaabli lähedalt mööda sõidab, võib aastatega hapraks muutunud kaabel vibratsiooni tagajärjelgi puruneda.

OÜ Jaotusvõrgu Pärnu-Viljandi käidusektori juhataja Feliks Märtson märkis, et osa kaablite jooniseid pärineb tõepoolest ammustest aegadest ja nende järgi orienteeruda on raske. Samal ajal leidis ta, et ehitajadki suhtuvad oma töösse kergekäeliselt.

“Minnakse jõuga meie paigaldiste kallale, tehakse oma töö ära ja tekitatakse teistele probleeme,” kurtis Märtson. Tema sõnade järgi läheb iga kaablivigastuse kõrvaldamine maksma vähemalt 10 000 krooni.

Et suuremad kaevamistööd on Riia maanteel nüüdseks lõppenud, ei tohiks Ilpi kinnitusel seal enam kaablivigastamisi ette tulla. “Kuid newer say newer (ära iial ütle iial - A. P.),” märkis Ilp elutargalt.

Kommentaarid
Vaba aeg
Tagasi üles