Naistepäeval staaritsevad tulp ja roos

Riina Martinson
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Et tulbid ja roosid kaua ilusad püsiksid, peab saaja kindlasti uue lõike tegema ja vaasi käesooja vett valama, soovitas Pärnus Härma kaubanduskeskuses asuva Viola lillepoe praktikant Enni Koemets.
Et tulbid ja roosid kaua ilusad püsiksid, peab saaja kindlasti uue lõike tegema ja vaasi käesooja vett valama, soovitas Pärnus Härma kaubanduskeskuses asuva Viola lillepoe praktikant Enni Koemets. Foto: Urmas Luik

“Kunagi varem pole meil lehekülgede kaupa nii paljude firmade lilletellimusi olnud kui nüüd eeloleva esmaspäeva hommikuks,” tõdes Pärnu Viola lillepoe juhataja Tiiu Arus. “Masu ajal ilmselt üritavad firmajuhid vähemalt selle väikse asjaga näidata, et hoolivad oma inimestest.”


Naistepäeva vaieldamatud lemmiklilled on aastast aastasse olnud tulbid ja roosid ning lähipäevadel ei uputa kaupmehed nendega üksnes lillepoode. Üldjuhul saab piimapakkide ja ehituskauba kõrvalt lilleõie kätte soodsamalt.



Lilleärides maksavad tulbid enamasti 12 krooni, roose leiab kümne kroonigi eest, aga silmale kenade hinnad algavad 20 kroonist. Seevastu Maxima müüb viieõielist tulbikimpu 29.90 krooniga, Bauhof pakub kümmet tulpi 69 ja seitset roosi 59 krooniga, K-rauta lubab kümne roosiga buketti 69 krooni eest. Kõik roosimüüjad trumpab üle aga Selver, mis paiskab 8. märtsil müüki 20 roosiga kimbud, mille eest küsitakse 99.90 krooni ehk alla viie krooni tükk.



Et suurpoodide megapakkumised teevad kohalikud lillemüüjad murelikuks, näitab tõik, et kui Bauhof sel nädalal kodudesse oma ostumöllu reklaamlehed saatis, tuli järgmistel päeval lehetoimetusse mitu telefonikõnet Pärnu lillekaupmeestelt, kes Bauhofi petmises süüdistasid. Nimelt seisis reklaamis roosikimbu kõrval kiri “Eesti toode”, ent lillekaupmehed nägevat pildilt selgesti, et tegu on Aafrika roosidega.



Ja tõepoolest, Bauhof Grupi turundusjuht Sigre Parm tunnistas, et kataloogi lipsas viga. “Tegemist on inimliku veaga. Kenya lõikeroosidele on eksikombel külge läinud silt “Eesti toode”, ehkki tegelikult on täiesti eestimaised tulbid, mis jõudsid meile samalt koostööpartnerilt,” selgitas ta.



Roosi ja tulbi kõrval ostetakse tänavu ilmselt rohkem odavamaid lilli, näiteks nartsisse ja nelke, arvas täna pärastlõunaks Kaubamajaka koridoridesse lillelettidega välja tulev kaupmees Maire Saks. “Tellisime ligi 4000 tulpi ja 2000 nartsissi. Seda on vähem kui mullu. Inimeste ostujõud on väiksem, aga päris lilledeta naisi ehk ikka ei jäeta.”

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles