Traditsiooniline meedia on reklaamikanalina jätkuvalt efektiivne

Raido Keskküla
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajalehed.
Ajalehed. Foto: Liis Treimann / Postimees

Eesti ajalehtede liidu (EALL) tellitud reklaamikanalite uuringu tulemused näitavad, et traditsiooniline meedia on reklaamikanalina jätkuvalt efektiivne.

Turu-uuringute ASi tehtud üle-eestiline uuring toimus märtsis ja vastajaid oli 997, teatas EALL.

Esialgsetest uuringutulemustest selgub, et 38,5 protsenti vastanutest on kas keelanud reklaami postkasti panemise või leiab, et postkasti jõudva otseposti hulk on häirivalt suur. 20 protsenti vastanutest hävitab aga otseposti kohe.

Uuring näitas, et otseposti kasulikkus tarbija jaoks suureneb koos tarbija vanusega. Otseposti kasulikkust hindavad eelkõige pensionärid. Samas peavad otseposti koormavaks ettevõtjad, juhid, tipp-spetsialistid, üliõpilased ja õpilased, kes on seisukohal, et otsepost pigem koormab neid ebavajaliku infoga.

EALL leiab uuringule tuginedes, et väär on rõhutada otseposti efektiivsust võrreldes traditsioonilise meediaga olukorras, kus mõni kaubandusettevõte eelistab otseposti traditsioonilisele meediale. Järelikult on nende kaubanduslike teadaannete hulk traditsioonilises meedias väiksem, mistõttu otsepost ongi märgatavam.

Uuring näitas, et eksisteerib seos otseposti tõrjumise ning nutitelefonide ja tahvelarvutite kasutamise vahel – nende kasutajad eelistavad leida infot teisel viisil.

EALLi hinnangul on traditsioonilised meedialiigid jätkuvalt oluline reklaamikanal, jõudmaks nende tarbijagruppideni, kellele otsepost ei ole oluline. Olulisemaks on muutumas elektroonilised kanalidki.

Täpsemad uuringutulemused avalikustab EALL kuu aja jooksul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles