Saada vihje

Pärnu restoranide nädal osutus üliedukaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärnu restoranide nädala projektijuhi Kadi Elmeste sõnutsi korraldatakse järgmine restoranide nädal tuleval aastal. See toimub samuti aprillis, kuid nädala võrra hiljem, et ei kattuks ülestõusmispühadega.
Pärnu restoranide nädala projektijuhi Kadi Elmeste sõnutsi korraldatakse järgmine restoranide nädal tuleval aastal. See toimub samuti aprillis, kuid nädala võrra hiljem, et ei kattuks ülestõusmispühadega. Foto: Silver Gutmann

Gurmeesõpradele lõppes Pärnu esimene restoranide nädal juba mõnda aega tagasi, kuid nädala korraldajad tõmbavad kokkuvõtteid tehes ühisüritusele alles nüüd joont alla.

Menüü koostamise, töö planeerimise, söögi valmistamise ja külaliste teenindamise kõrval on restoranid teinud hulga koosolekuid, pidanud nõu ja koostanud restoranide nädalat väisanud külastuslehtede põhjal ülevaate, mis annab toimunust üsna põhjaliku pildi nii numbrites kui emotsioonides.

Pärnu Postimees uuris restoranide nädala projektijuhilt Kadi Elmestelt, mida põnevat inimesed küsitluslehtedele kirja panid ja mis järeldusi neist teha.

Kuidas esimene restoranide nädal õnnestus?

Väga hästi! Meie eesmärk oli võõrustada restoranide nädalal vähemalt 3000 külastajat, aga kokku tuli külastajaid 6000 ehk plaanitust poole rohkem.

Suur huvi restoranide nädala vastu oli tore üllatus ja tõestas, et ettevõtmine on kasulik restoranidele, pärnakatele, linnakülalistele ja Pärnule kui sihtkohale tervikuna.

Nädal oli väga hästi ajastatud ja edukas peaproov algavale kõrghooajale. Korralikku drilli said nii kokad kui teenindajad, kes nägid palju vaeva, et kõik soovijad ära mahutada.

Tublimad kohad võõrustasid restoranide nädala raames ligemale 600 külalist ja said tänu nädalale lisakäivet 9000 – 10 000 eurot peale tavapärase teenistuse. Siin oli muidugi suur roll selles, kui nutikad ettevõtjad ise olid: kas nad suutsid enim nõutud õhtutel katta lauad kahes osas, oskasid teha lisamüüki või pakkuda külalistele omalt poolt meelelahutust.

Saada madalperioodil üheksa päeva eest nii suures mahus lisakäivet ei ole sugugi kehv tulemus.

Kes restoranide nädala peamised külastajad olid?

Külaliste hulgas oli peale pärnakate tartlasi, tallinlasi, soomlasi, lätlasi ja mitme muu rahvuse esindajaid. Ega me väga julgenud loota, et väljastpoolt Pärnut – ja veel väljastpoolt Eestit – külalisi tuleb.

Peamised osalejad olid siiski pärnakad, kellest kolmandik käis restoranide nädalal suisa kolmes kuni neljas restoranis lõuna- või õhtusööki nautimas. Sellega õnnestus kohalike elanike tavapärast käitumismustrit murda ja loodetavasti külastavad nad edaspidigi restorane sagedamini.

Mis osalejarestorane ja korraldajaid kõige rohkem rõõmustas?

Külalisterohkuse kõrval oli suur õnnestumine see, et Pärnu kokad said omavahel paremini tuttavaks ja valmistasid ühiselt hästi õnnestunud galaõhtusöögi.

Kuna galaõhtusöögil oli kuus käiku, aga osales kümme restorani, koostasid enamiku käike kahe restorani kokad koos.

See oli põnev protsess, kus kõigepealt tuli leida mõlemale kokale sobiv tooraine ja roog, seejärel meeskondlikult planeeritud toidud omavahel terviklikuks õhtusöögiks siduda. Tean, et neil tuli teha katsetusi, testida kogu menüüd ja alles siis valmistada ühes köögis sõbralikult koos toimetades uhke õhtusöök.

Kindlasti oli see kokkadele uus ja põnev kogemus ja nende ühine soov oli, et midagi sellist võiks tulevikus kindlasti korrata.

Tavaliselt peetakse ülejäänud restorane ikka konkurentideks, aga nüüd tekkis vahva meeskonnavaim, mis loodetavasti jääb veel kauaks kestma.

Kas külastajate arvukuse kõrvale jagus muidki üllatusi?

Kõige suurem üllatus oligi see külastajate suur huvi.

Aktiivne reklaamikampaania oli plaanitud restoranide nädalale eelnenud nädalale, kuid selleks ajaks olid paljud kohad juba välja müüdud.

Arvestasime kampaaniat kavandades nii Tallinnas neljal aastal katsetatud mustri kui väikelinna eripäraga, et aprillis tavaliselt järjekorda ukse taga ei ole. Loodame, et tänu restorani nädalal saadud “defitsiidi” kogemusele hakatakse Pärnus restoranikülastusi edaspidigi pikemalt kavandama.

Kui külastus on aegsasti broneeritud, teavad kokad ja teenindajad ettevalmistusi teha ja külalistel on hea kindel tunne, et vabad kohad restoranis kenasti ootavad.

Mis selgus restoranide nädala külastajate seas tehtud küsitlusest?

Korraldasime küsitluse koos Tartu ülikooli Pärnu kolled˛iga.

Selgus, et peale internetipõhise broneerimissüsteemi käivitamise oodatakse kohvikute nädala traditsiooni algatamist.

Samuti selgitasime välja lemmik restoranid ja külalistele enim muljet avaldanud road. Enim meeldinud restoranideks valiti Ammende villa, kohvik Fookus, Rannahotell ja Wesset ja parimateks toitudeks Fookuse lammas ja Estonia SPA pop-up-restoranis pakutud kammkarbid.

Ammende müüdi kõige varem välja: inimesed olid väga huvitatud harilikust soodsama hinnaga einestamisest uhkes villas ja saime ainult ülivõrdes tagasisidet.

Suurim üllataja oli kahtlemata Fookus, mida seni on peetud pigem õhtuseks muusikakuulamise kohaks ja kus külaliste ootused toidu suhtes ei olnud ilmselt väga kõrged. Kuid Fookuse toit maitses fantastiliselt hästi ja tagasiside oli ainult ülivõrdes.

Küsitluslehtedel tehti igasuguseid vahvaid ettepanekuid, millest osa olid väga asjalikud ja osa niisama lõbusad. Nagu näiteks ettepanek korraldada restoranide nädal Tallinnaski. Tegelikult on selline nädal Tallinnas juba neljal aastal edukalt toimunud, aga ju siis pole info kõigi pärnakateni jõudnud.

Meile tehti ettepanek organiseerida tasuta transport Tallinnast Pärnusse, et pealinlastel oleks mugavam siia restorani sõita. Kõige sagedamini mainitud soov oli restoranide nädala pikendamine kuu- või koguni aastapikkuseks. Ja soovitati viia restoranide nädal suvekuudele, mil meil niigi toitlustuskohad pilgeni rahvast täis, kõiki huvilisi vastu võtta ei jõua ja puudub igasugune mõte hinnasoodustusi teha.

Eriti vahva oli soov, et ehitaksime restorane Ülejõelegi, siis ei peaks sealtkandi rahvas üle silla restorani tulema. Veel oli ettepanek jagada reklaami konkreetsetes kohtades, näiteks sooviti, et Rapla bussijaamas oleks Pärnu restoranide nädala trükised saadaval.

Kas plaanite järgmisel aastal midagi teistmoodi teha?

Esimene restoranide nädal oli väga edukas ja seekord saadud kogemuse põhjal oskame järgmist aastat juba märksa paremini ette valmistada. Näiteks soovisime kodunt välja meelitada needki pärnakad, kes ei ole aktiivsed restoranide külastajad, seepärast loobusimegi algul plaanitud internetipõhisest broneerimissüsteemist. Tänavust populaarsust arvestades peame seda järgmist nädalat kavandades ülioluliseks nii külastajate mugavuse kui ettevõtjate poolelt vaadatuna. Veebis broneerimine võimaldab kohe tellimuse eest tasuda ja annab restoranidele garantii, et kõikide tellimuste eest on makstud ka siis, kui broneeritud koht tühjaks jääb. Õnneks ei juhtunud seda selgi korral massiliselt, kuid üksikjuhtudel siiski.

Järgmisel aastal tuleb restoranide nädal samuti aprillis, kuid nädala võrra hiljem, et see ei kattuks lihavõtetega. Sel aastal olid küll reisikorraldajad mures, et soomlaste huvi sel perioodil Pärnusse reisimise vastu on tavapärasest väiksem, kuid tegelikkuses oli linn soomlasi siiski täis. Erinevus oli selles, et soomlased eelistasid ise oma reisi korraldada ja piletid-majutuse broneerida.

Kas nüüd tuleb kohvikute nädal?

Tõepoolest, küsitlusest selgus soov näha restoranide nädala kõrval kohvikute nädala traditsiooni algatamist. Suisa 91 protsenti vastanutest leidis, et kohvikute nädal võiks Pärnu-suguses linnas kenasti restoranide nädala kõrval olla.

Rahva hääl on meil teada, järgmisena peame täpse kontseptsiooni paika panema, seejärel tegevuskava ja eelarve.

Pärnus on juba väga hästi toimiv Augustiunetus, kus üheks õhtuks luuakse trobikond vahvaid kohvikuid. Kohvikute nädal peaks siis midagi enamat tähendama ja kaalume võimalusi, kuidas saaksime selle siduda muusika-aastaga, nagu tegime Pärnu päeval restoranidega.

Märksõnad

Tagasi üles