Konkurent kahtleb Kihnu lennuki sobivuses

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eno-Gerrit Link
Copy
Kihnu lennuväli.
Kihnu lennuväli. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Lennufirma AS Pakker Avio seadis kahtluse alla üheksakohalise lennuki Britten Norman sobivuse Kihnu ja Ruhnu nig mandri vahelisele lennuliinile, kuigi lennuki omanikust Saksa firma esindaja peab saartega ühenduse pidamiseks just selle õhusõiduki kasutamist parimaks lahenduseks.

“Lennuk on liiga väike ja selle lennuomadused võrreldes suuremate lennukitega natuke teised,” ütles lennufirma AS Pakker Avio juhataja Kalju Albert Saaremaal ilmuvale ajalehele Meie Maa.

Alberti jutu järgi võiks tulevikus näha natuke töökindlamat, suuremat ning ilmastikukindlamat lennukit, sest saared tahavad areneda. Kolme ja viie inimesega lennata… Lisaks on lennukil väikesed rattad,” märkis Kalju Albert.  

Aasta tagasi plaanis Pakker Avio panna Ruhnu vahet lendama 17kohalise lennuki An-28, kuid Euroopa Liidus ei ole see õhusõiduk kommertstegevuseks lubatud.

Luftverkehr Friesland Harle Brunzema und Partner KG esindaja, OÜ Avio Foto juhatuse liige Ülo Mell lükkas Kalju Alberti väited ümber ja pidas neid naeruväärseks. “Tegemist on kogenud ettevõttega, kes kasutanud samasugust lennukit samasugustes tingimustes ja vedanud kordades rohkem inimesi 27 aastat,” viitas Mell Saksa lennufirmale ning selle lennukile.  

“Ilmastikukindlus tähendab lennureeglite täitmist, kas on olemas nähtavus, pilve kõrgus, vastav tuul, jäätumistingimused jne,” selgitas Mell, kelle teada tegi Pakker Avio ise neli aastat tagasi samasuguse lennukitüübiga riigihankele pakkumise.

Kihnu ja Ruhnu liinil opereeriva lennuki Britten Normani sobivuse küsimus on üles seatud 2. novembril majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis toimuva lennunduse ümarlaua ühe päevakorrapunktina. Kas see punkt ümarlaual arutusele tuleb, on veel ministeeriumis kaalumisel. Päevakava seni kinnitatud ei ole.

Tagasi üles