Varjusurmas Visu suusal on nüüd kaks ämmaemandat

Enn Hallik
, sporditoimetuse juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
A2K juhatuse liige Kaupo Koplus on kindel, et just tema hakkab Venemaal toodetavaid Visu suuski müüma.
A2K juhatuse liige Kaupo Koplus on kindel, et just tema hakkab Venemaal toodetavaid Visu suuski müüma. Foto: Ants Liigus

A2K Sport OÜ juhatuse liige Kaupo Koplus lubab hakata müüma Venemaal tehtavaid Visu suuski, paraku on Visu kaubamärgiga suuskade müügi tõsine plaan teiselgi Pärnu firmal After Ski OÜ-l ja vaidlus alles tuleb.

Nii After Ski kui A2K müüvad üsna ühesugust spordivarustust, suur osa on mõlema sortimendis suusatamisega seonduvat. After Ski üks omanikest Siim Talmar oli ajal, mil Visu kandis maailma suurima suusatootja (valmistas 1997.-1998. aastal 306 000 paari suuski) tiitlit, Visu marketingijuht ja ta kompanjon After Skis Kalmer Jürima Visu müügijuht. Aastast 2002 töötas Visu kontoris ka A2K juhatuse liige Kaupo Koplus.

Tallinna börsil noteeritud AS Viisnurk müüs Visu kaubamärgi 2005. aastal A2K Spordile, 2004. aasta sügisel suletud Visu spordikaupade divisjoni masinad-seadmed Vene firmale JSC EFSI. 2006. aastal müüs A2K Visu kaubamärgi samale EFSI-le.

A2K tellimusel tehakse suusad Venemaal

Kopluse BNSile antud info kohaselt hakkab A2K müüma Vene firmas JSC EFSI, mis olevat oma toodete kvaliteeti tõstnud, toodetavaid Visu suuski ja Eesti poodidesse peaksid need jõudma veel tänavu.

Pärnu Postimehele ütles Koplus eile, et Eestisse toodavate suuskade täpsest sortimendist ja ajagraafikust on vara rääkida, aga suuski Venemaal kas juba tehakse või hakatakse kohe tegema. Esialgu on tellitud 1500 paari, jutt on rahva- ja veidi parematest, kärgkiiluga suuskadest.

Tõsine kavatsus hakata Visu kaubamärgi all Eestis suuski müüma on aga ka Talmari ja Jürima After Skil ega ole veel kindel, kumb firma enne turule jõuab ja kummal üldse on õigus Visu kaubamärgiga esineda.

“Kaubamärk kuulub venelastele, meie oleme nende esindajad Eestis ja kuigi kaubamärki taotleb samuti After Ski, on see vaid väike segadus,” arvas A2K juhatuse liige Koplus. “Selles asjas on parasjagu nüansse ja lahendust ei tule nii pea, aga ma arvan, et EFSI kui senine omanik saab õiguse. Kui patendiamet annab kaubamärgi After Skile, läheb Vene firma kindla peale kohtusse.”

Kaubamärgi valdaja magas taotlusaja maha

Kaubamärgile mitmekesi pretendeerimise saaga võis tegelikult alguse saada senise omaniku teadmatusest või hooletusest. Nimelt mäletas Visus toona töötanud Talmar hästi, millal 1999. aastal Visu kaubamärk registreeriti, teadis, et kaubamärgi kehtivus on kümme aastat ja senisel omanikul on eelissõigusega pikendusaega kuus kuud.

“Meid häiris väga, et Eesti üks kuulsamaid kaubamärke Eestist välja müüdi ja et selle märgi all mujal ühtki paari suuski ei tehtud,” rääkis Talmar. “Ootasime, kuni kümme aastat täis sai. Ootasime ära pikendusaja, veendusime, et venelased on asja maha maganud, ja andsime tänavu 26. veebruaril patendiametisse taotluse registreerida Visu kaubamärk oma nimele. Ei mingit pahatahtlikkust, lihtsalt – teadmatus või unustamine pole vabandus.”

After Skil on kaubamärgi ajutine kaitse

After Skil kui esimesena taotlejal on nüüd patendiameti otsuseni kaubamärgile ajutine kaitse. Otsus, kumb firma, kas Vene EFSI või pärnakate After Ski, Visu kaubamärgi järgmiseks kümneks aastaks saab, tuleb parimal juhul alles järgmisel aastal, sest ekspertiisi ootavate materjalide virn olevat Eesti patendiametis üpris kõrge.

Selle, et Visu kaubamärk ripakil vedeles ja uus taotleja seda endale palub anda, kaevas üles Päevalehe ajakirjanik. 13. oktoobril andis Visu kaubamärgile taotluse sisse ka seni kas kaubamärgi aegumise unustanud või kümneaastasest kehtivusajast mitte teadnud ja Päevalehe artikliga ilmselt äratatud EFSI.

“Kuni patendiamet otsust ei tee, võib selle kaubamärgi all igaüks müüa. Hiljem juba mitte, sest ajutine kaitse on tagasiulatuva jõuga,” teab Talmar.

“Reeglite järgi peaks kaubamärk igal juhul meile kui esmataotlejale kuuluma. Oleme sellest veendumusest tulenevaid samme astunud ja juba õige pea on meilt Visu märgiga toodete uudiseid tulemas. Kus me Visu suuski tegema hakkame, kas Kablis, Venes, Soomes, Kesk-Euroopas või Hiinas, pole tänapäeval probleem,” lisas Talmar.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles