Hakkajad naisjuhid päästsid bussi põlengust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Bussijuht Ülle Miil aitas oma kollegil kärssama läinud bussi mootoriruumi kustutada, hoides ära suurema põlengu.
Bussijuht Ülle Miil aitas oma kollegil kärssama läinud bussi mootoriruumi kustutada, hoides ära suurema põlengu. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Hakkajad naised suutsid eile keskpäeval Pärnu kesklinnas suitsema hakanud linnabussi mootoriruumis tekkinud põlengu kustutada enne, kui leegid jõudsid kurja tegema pääseda.

Põleng toimus mõni minut enne keskpäeva bussijaama juures, kui foori taga seisnud linnabuss hakkas imelikku häält tegema, turtsuma ja mootoriruumist salongi suitsu ajama. Ristmiku taga olnud peatusesse suundunud staažikas naisjuht palus bussis olnud kümmekonnal sõitjal sõidukist väljuda ja asus sõiduvahendis olnud kustutiga kabiinist kärssamisele piiri panema.

Talle tõttasid appi kaks samal ajal bussijaama peatusesse sattunud bussijuhti, kelle abiga sai põleng enne suuremate leekide tõusmist kustutatud.

Üle tee asuvast peatusest appi tõtanud naisbussijuhi Ülle Miili sõnutsi haaras ta oma sõidukist kaasa kuuekilose kustuti ja hakkas kustutama suitsevat bussi altpoolt, kus oli näha leeki asfaldil. „Kui alt oli kustutatud, aitasin kustutada kabiinist, kust mootoriruumi paneelid olid juba eemaldatud,“ seletas Miil.

Koos Jüri Kõlvardiga appi tõtanud Miil ütles, et õnneks said põlenud bussi juht ja appi tõtanud kolleegid põlengule ruttu jaole ja seetõttu jõuti suurem põlenguoht juba eos likvideerida.

Naise jutu järgi sulasid põlengus elektrisüsteemi juhtmed. Mujal kahjustusi näha ei olnud.

Kohale jõudnud päästjad jahutasid pärast veel bussi mootoriruumi.

AS GoBusi Pärnu regiooni direktor Andrus Kärpuk tunnistas, et õnnetuses said kahjustada ainult juhtmed ja buss on lähiajal taas kasutuskõlblik.

Eilne juhtmete kärssamine oli Pärnus viimaste kuude jooksul juba teine kord, kui linnabuss põlema läks. Oktoobri alguses olid Raekülas bussipõlengu tagajärjed rängemad – seal hävis tules bussi tagaosa.

Kärpuki arvates ei saa oktoobri alguses juhtunud põlengut eilse õnnetusega seostada. „Meil on olnud nii, et kui ühesugused asjad juhtuvad, siis juhtuvad need ühel ajal,“ tähendas bussiettevõtte juht. „Ka teistel bussifirmadel on bussid põlema läinud. Põhjused on olnud erinevad.“

Kärpuki jutu järgi sõidavad Pärnu linnabussid aastas kokku 1,8 miljonit kilomeetrit. „Busside koormus on suur ja Pärnu tänavate seisukord mitte kõige eeskujulikum. „Bussid väänduvad ja juhtmed võivad puutuda kokku kohtadega, mida projekteerija pole ette näinud,“ lisas ta siiski busside süttimise ühe versiooni.

Tagasi üles