Saada vihje

Politseireid: igas kuuendas autos kasutati turvavarustust valesti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eno-Gerrit Link
Copy
Turvatool on turvaline, kui seda õigesti kasutada. Foto on illustreeriv.
Turvatool on turvaline, kui seda õigesti kasutada. Foto on illustreeriv. Foto: Sille Annuk / Tartu Postimees

Pärnu politseijaoskonna korrakaitseametnikud avastasid eelmisel nädalal lasteaedade juures toimunud turvavarustuse kasutamise kontrollimisel, et igas kuuendas autos ei kasutata turvavarustust nõuetekohaselt.

Lasteaedade juures kontrolliti 93 autot ja avastati 14 turvavarustuse kasutamise nõuete rikkumist. Nende hulgas oli kaheksa juhtumit, kus valesti või puudulikult oli kasutatud lapse turvavarustust, teatas Lääne prefektuuri pressiesindaja.

Pärnu politseijaoskonna noorsoopolitsei juhi Karin Uibo sõnade kohaselt on liiklejate teadlikkus turvavarustuse kasutamise osas suurenenud, kuid ikkagi leidub juhte, kes ei kinnita turvavööd ega pööra tähelepanu sõidukis olevatele teistele sõitjatele.

„Meele teeb kurvaks, kui 10aastase staažiga juht imestab, kuuldes, et turvavöö tuleb kinnitada ka tagaistmel,“ märkis Uibo.

Uibo ütlust mööda saame selleks, et kõik pereliikmed tervena hommikul tööle ja õhtul koju jõuaksid, ise väga palju ära teha. „Turvavöö kinnitamine ei nõua füüsilist ega vaimset pingutust, vaid meelespidamist," ütles ta. "See on lihtne, aga oluline. Inimene, kes on jätnud turvavöö kinnitamata, ei pruugi taibata, et ta ei riski mitte ainult enda, vaid ka oma lähedaste eludega.”

Noorsoopolitsei juht manitses lapsevanemaid kasutama turvavarustust nõuetekohaselt. „Linnakiirusel toimuva kokkupõrke tagajärjed on võrreldavad viiendalt korruselt asfaldile kukkumisega. Süles istuva lapse mass võib kokkupõrkel küündida üle ühe tonni – on 100% kindel, et keegi ei jõua teda kinni hoida,“ seletas Uibo.
 
Tagaistmel turvavööta istuv inimene lendab Uibo sõnutsi laupkokkupõrkel eesistujatele selga ligi 13tonnise raskusena. „See sarnaneb koormaga veoautoga. Täiskasvanu ei suuda ennast kätega paigal hoida juba kiirusel 7 km/h toimuval kokkupõrkel,“ märkis noorsoopolitsei juht. „Liiklusõnnetuste statistika näitab, et 90% sõitjatena hukkunud kuni nelja-aastastest lastest oleksid tõenäoliselt jäänud ellu, kui nende vanemad oleksid vaevunud kasutama turvavarustust.“


Liikluseeskiri kohustab:

- Olema sõidukis turvavööga nõuetekohaselt kinnitatud.

- Mitte sõidutama inimest, kel pole nõuetekohast turvavarustust.

- Lapse alati nõuetekohaselt turvavööga kinnitama.

- Kui lapse pikkus ei võimalda teda nõuetekohaselt kinnitada auto turvavööga, tuleb omaette istuva lapse sõidutamisel kasutada tema pikkusele ja kaalule vastavat turvatooli, -hälli või muud turvavarustust.

- Sõiduauto esiistmel tohib last sõidutada ainult siis, kui ta on turvavarustuse abil nõuetekohaselt kinnitatud ja eesmine turvapadi on desaktiveeritud.

- Sõiduauto tagaistmel tohib täiskasvanud sõitjal süles olla üks alla 12aastane laps tingimusel, et last süles hoidev sõitja on turvavööga nõuetekohaselt kinnitatud ja kõik autos olevad istekohad on hõivatud.

- Sõiduauto esiistmel ei tohi last süles hoides sõidutada.

Andmed: Lääne prefektuur

Märksõnad

Tagasi üles