Neljapäeva õhtul sõitis Mulgi Reiside maaliinibuss Pärnus Rohelisel tänaval üle kanalisatsiooni kaevu luugi, mis kargas üles ja lõhkus bussi kütusepaagi, kahju võib ulatuda 1500 euroni.
Kaevuluuk lõhkus Pärnus liinibussi kütusepaagi
AS Mulgi Reiside Pärnu regiooni juhataja Margus Maiste seletuse järgi sõitis sõitjaid vedanud Pärnu-Tootsi maaliinibuss Rohelisel tänaval üle kanalisatsiooniluugi, mis kargas maast lahti, jäi bussi alla kinni, rebis bussi kütusepaagi puruks ja veeres siis eemale.
“Pärnu Vesi ei ole suutnud oma kanalisatsioonikaevude luuke korralikult paigaldada,” oli Maiste kuri. “Kohal käinud töömehed rääkinud, et luuk toetub mingile puitkonstruktsioonile, kuigi peaks olema korralikult kinni asfalteeritud või betoneeritud. Kui sõiduauto sealt üle sõidab, ei juhtu ilmselt midagi, aga raskem sõiduk nagu buss tõmbas luugi välja.”
Maiste kinnitusel said Mulgi Reisid kahju kindlasti üle 20 000 krooni.
“Uus kütusepaak ise maksab ligi paarkümmned tuhat krooni, peale selle muud vidinad, mis viga said, ja maha voolanud kütus. Tõenäoliselt pöördume nüüd Pärnu Vee poole, sest Mulgi Reiside jaoks on see suur kahju. ”
Mulgi Reiside Pärnu piirkonna juhataja sõnade järgi oli tegu siiski õnneliku õnnetusega, sest ükski inimene viga ei saanud.
“Tootsi sõitnud inimestele kutsuti asendusbuss ja õnn oli seegi, et ükski jalakäija ei saanud bussi alt välja veerenud kaevuluugiga pihta,” rääkis Maiste.
Õnnetuse likvideerimiseks kutsuti kohale päästjad, kes katsid sõiduteele valgunud kütuse paari ruutmeetri ulatuses absorbendiga. Päästjad aitasid pumbata suure osa kütusest paagist ümber bussifirma kanistritesse.
Maiste tänas päästjaid, kes suutsid päästa suurema osa bussi paagis olnud kuni 200 liitrist kütusest ja hoidsid nii ära suurema kahju.
AS Pärnu Vee kanalisatsioonivõrgu juhi Mihkel Erendi teatel ei ole Maiste välja pakutud stsenaarium aga võimalik, sest kanalisatsioonikaevu luuk oli kinnitatud igati määrustepäraselt.
“Minu oletus on, et bussil lohises midagi vastu maad, mis tõmbas luugi lahti,” seletas Erend. “Õnnetus juhtus kohas, kus sõidukiirus ei saa olla eriti suur, seega ei saanud luuk kiiruse tõttu välja hüpata. Luuk oli korralikult kinni ja täna saime selle sealt alles kolme mehega lahti. Luugi sai kätte ainult otse üles tõstes, ta ei tule lihtsalt muudmoodi välja. Tal on all teleskoop, mis ei lase luugil poolviltu lahti tulla. Seega on ainus mõeldav seletus, et bussil lohises midagi vastu maad, mis tõmbas luugi välja.”
Maiste hakkas veefirma teooria peale naerma, kinnitades, et Mulgi Reiside buss oli tehniliselt korras. Samuti ei pidanud ta võimalikuks, et bussiga võis juhtuda midagi teel bussijaamast Rohelisele tänavale. “Oleks midagi vastu maad rippunud, oleks bussil ju sädemed taga olnud ja sõitjad oleksid sellest teatanud,” põhjendas Maiste.
Pärnu Vee juhataja Garri Suuk märkis, et kui Mulgi Reisid pöördub veefirma poole, võtab ettevõte juhtumi menetlusse.
“Meil on tehtud kolmandate isikute suhtes kindlustus,” selgitas Suuk. “Õnnetuse korral on meil omavastutus 5000 krooni ja ülejäänu katab kindlustus. Eelmisel aastal juhtus meil selliseid õnnetusi neli korda ja siis said kõik juhtumid niimoodi lahendatud.”