Osa Pärnu linnabusse hakkab keskkonnasäästlikku kütust tarbima

Sirle Matt
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnus on kaks surugaasi tanklat: Loode-Pärnu tööstusküla alguses ja Sebe bussidepoo juures Savi tänaval.
Pärnus on kaks surugaasi tanklat: Loode-Pärnu tööstusküla alguses ja Sebe bussidepoo juures Savi tänaval. Foto: Urmas Luik

Pärnu 28 linnabussist 18 sõidab surugaasil ja neid hakatakse 1. maist tankima biogaasiga.

Uudse autokütuse müük saab surugaasi tanklates võimalikuks tänu sellele, et Rohegaas OÜ rajas Kundasse Baltikumi esimese biometaani tootmisüksuse. Rohegaasi ehk biometaani toodetakse biogaasist. Biogaas on käärimisprotsesside tulemusena eralduv gaas, mis on elukeskkonna tavapärane osa, koosnedes peamiselt metaanist ja süsihappegaasist.

Tallinnas müüakse biogaasi 20. aprillist, kuid Eesti Gaasi ülejäänud tanklatesse jõuab see mais, kui kütuse tootmismaht suureneb.

Pärnumaa ühistranspordikeskuse juhataja Andrus Kärpuk seletas, et rohegaas on küll kallim, aga keskkonna investeeringute keskus hüvitab vahe võrreldes tavalise surugaasiga.

Pärnu on Kärpuki ütlust mööda esimene linn, mis esitas taotluse rohegaasi kasutuselevõtuks.

Rohegaasile lähevad üle kõik 18 bussi, mis tarbivad kütusena surugaasi. Pärnus sõitvaid liigendbusse tangitakse diisliga. Kütuseliikide erinevus tuleneb Kärpuki jutu järgi sellest, et oleks tagatud minimaalsel tasemel ühistransport, kui üht liiki bussid mingil põhjusel sõita ei saa.

Praegu käib maakonnaliinide busside hange, mis esialgu biogaasil sõitvaid busse ette ei näinud, aga Kärpuki jutu järgi tuleb ilmselt hankedokumente muuta ja siis lisatakse võimalus biometaani kasutada. Sellisel juhul tekib vedajal võimalus saada rohegaasitoetust. "Need punktid ei kohusta vedajat millekski muuks kui kasutama rohegaasi juhul, kui meie hinnavahe kinni maksame," seletas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles