Toonekurg Heinar näitab neonatsidele pikka nokka

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toonekurg Heinaril ei õnnestunud neonatse liidumaa parlamendist välja jätta, kuid nad kaotasid toetust.
Toonekurg Heinaril ei õnnestunud neonatse liidumaa parlamendist välja jätta, kuid nad kaotasid toetust. Foto: www.storchheinar.de

Toonekurg Heinar on kuju, mille leiutasid noored sotsiaaldemokraadid Saksamaal Rostockis kolm aastat tagasi.

Juues punast veini, tärkas Mathias Brodkorbil, Annette Gorkil, Goerg Horcheril ja Heinari nime väljamõtlejal Sven Klüseril idee. Nüüd käib Saksamaal poliitiline võitlus pikanokalinnu ja Thor Steinari vahel. Viimasena nimetatu on neonatside armastatud moebränd.

Heinar on fiktiivne toonekurg, kes kannatab konnaliha sallimatuse all ja armastab juua munalikööri. Tal on peas teraskiiver, noka all Hitleri vuntsid ja ta esineb füürerina. Võitnud kohtuprotsessi Thor Steinari vastu, kuulutas Heinar: ”Ma võitsin Nürnbergi moekurjategijaprotsessis oma vastased.” Selle lausega viitas toonekurg Nürnbergi sõjakurjategijate protsessile ja paljastas paremäärmuslaste sõjaka retoorika.

Toonekurg Heinar nimetab ennast ka Grömaziks, see on akronüüm väljendist “Größter Modedesigner aller Zeiten” (eesti keeles kõikide aegade suurim moelooja) – jällegi viide Hitlerile, keda tögati Gröfaziks (Größter Feldherr aller Zeiten). Kindralfeldmarssal Wilhelm Keitel on öelnud lause: ”Mu füürer, teie olete kõikide aegade suurim väepealik.”

Heinar kogus noorte seas ruttu populaarsust, kuna vastas parempoolsete äärmuslaste paroolidele naljakate vastustega. Aktuaalses valimiskampaanias Mecklenburg-Vorpommerni liidumaal pakkus toonekurg Saksa Natsionaaldemokraatliku Partei (NPD) rassistlikele plakatitele humoorikat vaheldust. Pea igal pool, kus oli neonatside valimisreklaam, leidus toonekurg Heinar. Nukra ilmega sulelise pilti trükiti sotsiaaldemokraat Mathias Brodkorbi initsiatiivil 5000, see on olnud võimalik tänu annetustele.

Kui 2006 kogusid parempoolsed veel 7,3 protsenti valijate häältest, siis enne liiduparlamendi valimisi läinud pühapäeval pidid pruunsärklased värisema, sest polnud sugugi kindel, kas nad saavad Schwerini parlamenti. Mecklenburg-Vorpommern on siiani olnud Hitleri jüngrite kants.

Kuid mitte ainult sotsiaaldemokraadid ei armasta Heinarit. Ka hotellipidajad on hakanud kleepima toonekurepilti külalistemajade ustele. Selle initsiatiiviga tuli välja Rostocki hotelli juht Benjamin Weiß, keda ärritasid neonatside rassistliku tekstiga plakatid.

Dehoga ühingu president Guido Zöllick toonitab samuti, et nende liidumaa elab turismist. Kui aga välismaised külalised peavad jalutama minnes lugema neonatside paroole, ei tule nad enam tagasi ja räägivad oma kogemustest teistelegi.

Nüüdseks ehib toonekurg Heinar nii plakateid kui T-särke, tasse ja muid meeneid. Füüreri ideoloogia austajad on esitanud siseministeeriumile kaebuse, kuid ametkond ei näinud mingit põhjust plakatite ärakeelamiseks.

Loe veel www.storchheinar.de ja www.endstationrechts.de.

Tagasi üles