Veetorude paigaldamine muutub kallimaks

Teet Roosaar
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
PÄRNU VESI SAI TEISE UUE SURVEPESUAUTO. 1. novembril 2011 kell 11.01 sõitis Pärnu Vee tootmisbaasi ette 222 000 eurot maksnud Volvo, mis on juba teine sel aastal muretsetud uus survepesumasin. Mõlema ostu aitas rahastada Euroopa Liit, ettevõte tasus 23 protsenti.

13 aastat vana MANi, mis samasugust tööd tegi, võib Pärnu Vesi nüüd maha müüa. Kahest uuest survepesuautost ja Iveco imemismasinast piisab, et hoida korras ligi 300 kilomeetrit Pärnu kanalisatsioonitorustikke ja kogumiskaeve tühjendada.

Pärnu Vee tootmisdirektori Lembitu Merdiku teatel likvideerib firma kuus keskmiselt 65 ummistust ja aitab kaevetöödel kraavid kuivad hoida.

Uut autot hoitakse töös seitse päeva nädalas, sellel hakkavad tööle Kalvi Lille ja Andres Kiilmann.
PÄRNU VESI SAI TEISE UUE SURVEPESUAUTO. 1. novembril 2011 kell 11.01 sõitis Pärnu Vee tootmisbaasi ette 222 000 eurot maksnud Volvo, mis on juba teine sel aastal muretsetud uus survepesumasin. Mõlema ostu aitas rahastada Euroopa Liit, ettevõte tasus 23 protsenti. 13 aastat vana MANi, mis samasugust tööd tegi, võib Pärnu Vesi nüüd maha müüa. Kahest uuest survepesuautost ja Iveco imemismasinast piisab, et hoida korras ligi 300 kilomeetrit Pärnu kanalisatsioonitorustikke ja kogumiskaeve tühjendada. Pärnu Vee tootmisdirektori Lembitu Merdiku teatel likvideerib firma kuus keskmiselt 65 ummistust ja aitab kaevetöödel kraavid kuivad hoida. Uut autot hoitakse töös seitse päeva nädalas, sellel hakkavad tööle Kalvi Lille ja Andres Kiilmann. Foto: Ants Liigus

Kui Pärnu kesklinna, Rääma ja Ülejõe linnaosa vee- ja kanalisatsioonitorustike ehitamiseks kulub algul kavandatust tunduvalt vähem raha, siis osa ranna rajooni ja Liiva ehituspakkumistest tuli eile tagasi lükata.

See ei tähenda, et Karjamaa tänavast Mai rajooni poole jääv, Side ja Kanali tänava vaheline ning Liiva ja Kalamehe tänava vaheline ühisveevärk üldse rajamata jääb.

Pärnu Vee juhataja Garri Suugi sõnul vähendab ettevõte tellitava mahtu ja esitab hiljemalt detsembris keskkonnainvesteeringute keskusele (KIK) uue taotluse.

Tuhat inimest saab vee ja kanalisatsiooni

“Tänu sellele saigi teine etapp ette võtta, et esimese etapi maksumus oli planeeritud eelarvest ainult 40 protsenti,” ütles Suuk. Teine etapp tähendab 52 kilomeetrit vee- ja kanalisatsioonitorustikku ehk ühisveevärgiga liitumise võimalust ligi 950-le ja ühiskanalisatsiooniga liitumise väljavaadet umbes 1050 elanikule.

Kõik neist ei pea siiski KIKi otsust ootama. Kui hanke tulemusi ei vaidlustata, hakkab Vingi ja Kalamehe tänava vahelisel alal torustikku paigaldama Merco Infrast ja Merco Ehitusest koosnev konsortsium ning Metsa ja Suur-Jõekalda tänava kandis ning Supeluse ja Side tänava vahel Lemminkäinen Eesti.

Vingi ja Kalamehe vahel on ehitusaeg 12, Metsa ja Suur-Jõekalda tänaval üheksa ning Supeluse ja Side tänava vahel 24 kuud. “Kui lepingud on sõlmitud ja graafikud teada, saab täpsemalt öelda, millistes lõikudes millal midagi tehakse,” rääkis Suuk.

21,82 miljoni euro suurust ehitusraha, millest 6,74 miljonit maksab Pärnu Vesi ja ülejäänu annab Euroopa Liidu ühtekuuluvusfond, jahtis viis firmat, mis tegid kokku 20 pakkumist.

Asfaldipaneku lõpetas lumesadu

Paljusid linnakodanikke huvitab, millal lõpevad praegused kesklinna, Rääma ja Ülejõe kaevamistööd. “Kesklinnas 30. detsembril, Räämal 16. novembril ja Ülejõel järgmise aasta juulis,” lausus Suuk.

Need tähtajad käivad torutööde lõppemise kohta, sellele järgnevad asfaltimine ja haljastus. “Eelmisel aastal lõpetati asfalteerimine Esplanaadi ja Pühavaimu tänava nurgal 23. novembril kell 14. Samad BaltiFaldi mehed läksid õhtul kell kuus ja hakkasid sahkadega lund lükkama,” kirjeldas Suuk mulluseid asfaltimistöid.

Kesklinnas, Räämal ja Ülejõel paigaldatakse 88 kilomeetrit vee- ja kanalisatsioonitorustikke.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles