Lindi sadamas valmib uus kai ja kõrgub kraana

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Audru vallas Lindi kalasadamas uuendab OÜ Hüdromel kaid, millele on paigaldatud ka paatide ja lasti tõstmiseks konsoolkraana.

FOTO: Ants Liigus

Vile sügistuul puhub Pärnu lahe ääres Lindi sadamas, kuid töökuubedes meestel näib higi otsa ees olevat, sest betoonikoorma saabumise ajaks on kai peal vaja täpselt paika sättida armatuur.

Audru vallas Lindi kalasadamas uuendab OÜ Hüdromel kaid, millele on paigaldatud ka paatide ja lasti tõstmiseks konsoolkraana.

FOTO: Ants Liigus

Raske raud kuuletub oskajate töömeeste käe all ja hüdrotehniliste rajatiste ehitamisele ning remondile spetsialiseerunud OÜ Hüdromeli juhataja Toomas Asi ütleb, et Lindil tegid nende ettevõtte mehed tööd ka pärast 2005. aasta jaanuaritormi. Siis oli vaja kalurite merelepääsuks teha kiirremont, nüüd on samas kohas käsil põhjalik remont.

Viimane aeg

Audru valla Lindi kalasadama uuendustööde tellija on MTÜ Lindi Sadamaarendus, mille juhatuse liige Aare Jürgenson möönab, et viimane aeg oli siin remonti teha.

“Raudbetoonplaadid olid purunenud, armatuur paljas, relsid olid täiesti läbi roostetanud selle 40 aastaga,” räägib Jürgenson ja imestab, et rekonstrueerimistööde ajal välja tulnud ligi 70 aasta vanustel puitvaiadel polnud rauaga võrreldes häda midagi.

Raha, mis Lindi sadamas betooni ja veepiirist allapoole kaob, saadi Euroopa kalandusfondi aastaid 2007-2013 hõlmava rakenduskava “Kalanduspiirkondade säästev areng” meetmest ja seda kulub kavandatud töödesse 149 300 eurot, peale selle omaosalus.

Kalapaatide sildumise kai on 170 meetrit pikk, töömeestel on teha siin veel nii-öelda viimane käänak kala vastuvõtuhoone suunas, siis saab kaldapealne ja -alune korda, nii et vaid minevikus annab rääkida ajast, mil vesi oli sellesse augud uhtunud ja ühegi raskema masinaga ei võinud veele lähemale sõita.

Nüüd sirutub taevasse OÜ Eesti Kraanavabriku kirjadega hiiglane, mille alusesse on valatud poolsada tonni betooni ja mis ise jaksab merest välja venitada 10tonniseid kalapaate.

“Konsoolkraana on meile siin väga vajalik,” kinnitab Jürgenson, pidades silmas TÜ Lindi Sadama 36 osanikku, kalureid, kes oma leiva merest loomusena välja tõmbavad.

Teised tööd

“Kala vastuvõtuhoonele tahame saada uued uksed-aknad, tehnika poolelt muretseda räime vastuvõtupumbad, sadamaalale panna valgustuse, aga need on juba uue projekti tööd,” selgitab Jürgenson, hinnates pilguga silmanähtavalt paremaks tehtud kaipealset.

Aga Lindi kalasadam pole ainus, mis Pärnumaal sel aastal on Euroopa rahaga oluliselt ilmet võtnud. Pärnu piirkonna rannakalureid ja kalandusettevõtjaid koondava MTÜ Liivi Lahe Kalanduskogu tegevjuht Esta Tamm ütleb, et kalanduspiirkondade säästva arengu raames on paranemas Liu kalasadama kala esmase vastuvõtu tingimused nagu Võisteski. Kaid on korda tehtud Lao sadamas, samuti plaanitakse teha rekonstrueerimistöid Jaagupi sadamas.

Juheta sadamas remonditi kai ja paadikuuri, Rannametsa paadisadam on saanud puurkaevu, Värati ja Kastna sadama ala planeeritakse korrastada ja paigaldada ujuvkaid.

“Peaaegu kõik mainitud sadamad on oma viimase tõsise remondi saanud üle 40 aasta tagasi, seega nagu Lindi sadama esindaja ütles, on viimane aeg sadamad korda teha,” tõdeb Tamm. “Kui pole sadamat, pole võimalik püütud kala lossida. Kindlasti vajavad sadamad veel esmavastuvõtutingimusi ja vajalikke seadmeid.”

Lindi kaksikomandis olevas sadamas, mille osanik on tulundusühingu kõrval Audru vald, jätkub kai katte taastamine ja muudki tööd lootuses, et talv jääb veel kauaks taevasse.

Tagasi üles