Pärnust sai tark linn

Karl Hütt
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praegu kasutatakse Pärnu linnabussides Rakveres tehtud gaasi. Targa linna klastriga ühinedes soovitakse tarvitusele võtta veel inovaatilisi lahendusi.
Praegu kasutatakse Pärnu linnabussides Rakveres tehtud gaasi. Targa linna klastriga ühinedes soovitakse tarvitusele võtta veel inovaatilisi lahendusi. Foto: Urmas Luik

Pärnu liitus Tallinna Tehnopoli teaduspargi juures tegutseva targa linna klastriga (Smart City Lab), et püsida kursis uudsete teadmistega linnaelu probleemide lahendamisel.

“Soovime saada infot tänapäevaste lahenduste kohta, et lihtsustada kodanike elu. Saame koos ettevõtjatega ellu viia projekte, mis oleks kasutatavad mujalgi ja mille maksumusest poole maksab Euroopa Liit poole,” rääkis abilinnapea Rainer Aavik.

Aaviku sõnutsi on Pärnus targa linna tehnoloogiaid arendavaid ettevõtteid vähem kui näiteks Tallinnas või Tartus, ent siingi saab palju ellu viia. “Meil pole põhjust üleliia häbeneda. Näiteks Jūrmalas ja Palangas ei kasutata mobiiltelefonide positsioneerimise andmeid, et saada teada infot külaliste kohta mõnel nädalavahetusel või suurürituse ajal. Pärnu bussid sõidavad Rakveres tehtud gaasiga, kasutame jalgrattaloendureid, linna ja maakonna ühistranspordi piletisüsteem on ühendatud,” loetles Aavik.

Aaviku jutu järgi on veel vara rääkida ettevõtmistest, mis targa linna klastri raames ette võetakse. “Pärnakad peavad liikuma ringkondades, kus kõlavad kõige uudsemad ideed,” rõhutas ta.

Konsortsiumilepinguga, millele linnapea Romek Kosenkranius alla kirjutas, kohustub linnavalitsus partneritega tegutsema, et arendada targa linna tehnoloogiaid. Konsortsiumi partnerid on 26 juriidilist isikut, teiste seas Tartu linnavalitsus, Microsoft Estonia, Tallinna tehnikaülikool ja Regio.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles