Naiste tugikeskuse hanke võitis senine teenusepakkuja

Pärnu Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu naiste tugikeskuse juhataja Margo Orupõld.
Pärnu naiste tugikeskuse juhataja Margo Orupõld. Foto: Mailiis Ollino

Sotsiaalkindlustusameti hankega otsiti järgmisteks aastateks naiste tugikeskuse teenuse pakkujaid kõikidesse maakondadesse, Pärnumaal võitis hanke MTÜ Pärnu Naiste Tugikeskus.

Pärnu naiste tugikeskuse pakkumine oli Pärnumaa konkursil ainus. Sama mittetulundusühing pakub Pärnumaal teenust tänavugi.

Lõppevaks aastaks oli Pärnumaa hanke summa 42 000 eurot. Tulevaks aastaks on teenuse pakkumiseks planeeritud 63 000 eurot.

Sotsiaalkindlustusameti ohvriabi ja ennetusteenuste osakonna peaspetsialisti Andrea Kingi selgituse kohaselt on eelarve tõus tingitud sellest, et teenus on osutunud väga vajalikuks ning üha rohkem naisi julgeb pöörduda naiste tugikeskuste poole ja paluda abi.

“Kui 2016. ja 2017. aastal võeti piirkondade eelarve jaotumisel arvesse ainult elanike arvu ja koosseisu, siis kõnealuses hankes on arvestatud muu hulgas lähisuhtevägivalla juhtumite arvuga eri maakondades,” ütles Kink.

Pärnu naiste tugikeskus võitis ainsa pakkujana järgmisteks aastateks Saaremaa hankegi, olles seal teenusepakkuja sellelgi aastal.

Võrreldes möödunud aastal korraldatud hankega otsiti teenusepakkujaid pikemaks perioodiks: kolmeks aastaks kaheaastase pikendamise võimalusega. “Samuti suurenes teenuse üldrahastus 30 protsendi võrra,” selgitas Kink.

Naiste tugikeskuse teenuse eesmärk on pakkuda naistevastase vägivalla ohvritele ja nende lastele mitmekülgset abi, pääsemaks vägivallast eemale. Aastas toetavad tugikeskused umbes 2000 naist ja nende lapsi.

Naiste tugikeskuse teenus on tasuta ja tagatud igas maakonnas. Aasta lõpuni teenust pakkuvate tugikeskuste kontakti leiab sotsiaalkindlustusameti kodulehelt.

Tänavusel hankel muutus seni kehtinud pakkujate hindamissüsteem. “Hindamissüsteem võrreldes varasemate hangetega tugines seekord täielikult väärtuspunktidele ja aluseks võeti kolm kriteeriumi: meeskonna kompetents, teenuse korraldus ja sisu, teenuse osutamisega kaasnevad riskid ja nende maandamine,” loetles Kink.

“Teenuse maksumuse määras hankija, mis tähendab, et pakkujate valikul sai määravaks teenuse kvaliteet ja alampakkumisi ei saanud hangete puhul teha,” kommenteeris peaspetsialist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles