Pärnu tiimi uus tehnoloogia ei pääsenud Ajujahil kümne hulka

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Välireklaamipindade rendisüsteemi Cognitive Billboard meeskond, mille ridadesse kuulub pärnakas Oliver Stimmer, ei pääsenud Eesti suurimal äriideede konkursil Ajujaht esikümnesse.
Välireklaamipindade rendisüsteemi Cognitive Billboard meeskond, mille ridadesse kuulub pärnakas Oliver Stimmer, ei pääsenud Eesti suurimal äriideede konkursil Ajujaht esikümnesse. Foto: Ajujaht

Välireklaamipindade rendisüsteemi Cognitive Billboard meeskond, mille ridadesse kuulub pärnakas Oliver Stimmer, ei pääsenud Eesti suurimal äriideede konkursil Ajujaht esikümnesse.

30 võistlema jäänud äriidee seast pääsesid kümne hulka söödavaid toidutarvikuid arendav Edible, hambakaitsegeel Frenzy, koduürituste äpp GoInvite, kleebitavaid puitpaneele tootev Groveneer, laste sõiduplatvorm HopKid, droonide positsioneerimis- ja navigeerimisplatvorm HIVE, vaegnägijatele mõeldud lauamäng ALU, üürituru taustakontrolli teenus SecureBadger, kleebitav “parim enne” indikaator Timey ja nõustamisteenus Võõras Sõber.

Stimmeri sõnutsi jätkab Cognitive Billboardi tiim hoolimata väljalangemisest kindlasti idee arendamist.

“Ajujaht on andnud meile palju kasulikke kontakte ja teadmisi, kuidas äri arendada. Oleme aru saanud, et sellel lahendusel on suur potentsiaal, ja liigume ettevõtte ehitamisega kindlasti edasi,” lausus Stimmer.

Cognitive Billboard loob tarkvaraplatvormi, mis võimaldab välireklaamimüüjatel pakkuda demograafiliselt täpselt sihitud reklaamimisvõimalust. Tiimi pildituvastustehnoloogia tuvastab reaalajas reklaampinnast mööduja vanusevahemiku ja soo ning näitab vastavalt sellele digitaalsel pinnal valitud reklaami.

Ajujahi ellukutsuja, ettevõtluse arendamise sihtasutuse (EAS) nõukogu esimehe Erki Möldri sõnutsi näitab Ajujahi esikümme kõige ehedamalt seda, et eestlastes on ettevõtlikku vaimu.

“Järgmisesse vooru pääsenud tiimide seas oli mitu pangandus- ja kindlustussektori töökogemusega inimest, kes on otsustanud teha karjäärimuutuse, mida Ajujaht soosibki tegema. See paistis välja ka nende äriideedes, tehes tiimi ja idee kui terviku märksa küpsemaks,” rääkis Mölder.

SEB innovatsioonijuht Mart Maasik ütles, et edasipääsu tagas veenvus.

“Varasemate aastatega võrreldes nägime tänavu Ajujahi arenguprogrammi läbinud meeskondade puhul vähem lihtsalt kõlavaid ideid ja rohkem reaalseid, juba toimivaid lahendusi. Edasi pääsenud tiimidel oli paigas ettevõtluses läbilöömiseks vajalik tasakaal ambitsioonikuse ja äririskide tajumise vahel,” rääkis Maasik ja lisas, et sõltumata konkursi kulgemisest on tõenäosus neid tooteid ja teenuseid turul näha väga suur.

Elisa tegevjuht Sami Seppänen soovib kõigil tiimidel äriideed lihtsustada.

“Esmajoones tuleb tiimidel leida vastused nendele küsimustele, mida žürii neile esitas. Seejärel tuleb kõigil seada prioriteete. Mida lihtsamaks ja konkreetsemaks nende selgitused ja nägemus äriideest lähevad, seda suurem tõenäosus on neil nii Ajujahil kui ka väljaspool seda edukas olla,” rääkis Seppänen.

Parimad äriideed valis välja žürii, kuhu peale Möldri, Maasiku ja Seppäneni kuulusid Heidi Kakko, Kaidi Ruusalepp, Monika Tooming-Varblane ja Ott Jalakas.

Ajujahi võitja selgub 23. mail.

Tagasi üles