Algajad juhid läbivad uuest aastast libedasõidu koolituse

Riina Martinson
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praegune salakaval ilm ja tihti muutuvad teeolud sunnivad juhte õnnetuste vältimiseks harjumuspärasest kordi ettevaatlikumad olema. Pildil olev Chrysler sõitis vastu betoonposti laupäeval Pärnus Tallinna maanteel.
Praegune salakaval ilm ja tihti muutuvad teeolud sunnivad juhte õnnetuste vältimiseks harjumuspärasest kordi ettevaatlikumad olema. Pildil olev Chrysler sõitis vastu betoonposti laupäeval Pärnus Tallinna maanteel. Foto: Urmas Luik

Kui seni peavad autokoolis libedal teel sõitu õppima juba kaks aastat juhiluba omanud juhid lõppastme koolitusel, siis peagi olukord muutub.

Kuna kaks viimast talve on olnud väga lumerohked ja rasked kõikidele liiklejatele, tekkis ilmselge vajadus muuta autojuhtide koolitust. Nii peavadki uuest aastast kõik autokoolis õppijad juba algastmes läbima libedasõidu riskivältimise koolituse vähemalt ühe sõidutunni ulatuses. Peale selle saavad nad kaks teooriatundi, teatas maanteeamet.

Kogemus õpetab

Loomulikult ei saa selle napi ajaga libedal sõitmist selgeks, koolituse eesmärk on anda tulevastele juhtidele aimu, et sõiduk liigub eri tee- ja ilmaoludes täiesti erinevalt, selgitas maanteeameti eksamiosakonna juhataja Toivo Kangur.

“Oluline on hoiatada juhiloa saanud inimest, et ta teaks, mida auto libedal teeb,” ütles Kangur. “Kui keegi näppu viibutades hoiatab, et libedal kihutada ei tasu, ei ole sellest kasu, kui praktikat kõrval pole. Praktikas on nii, et kui keegi sõidab teisele tagant sisse, siis lähema kümne aasta jooksul ta säärast õnnetust tõenäoliselt enam ei tee.”

On kaks põhiharjutust, mida algastmes nüüd õpetatakse. Esiteks pidurdamine eri sõidukiiruse pealt, et inimene saaks aimu, kui suur vahe on libedal teel ja puhtal asfaldil pidurdamise vahel. Nii kogeb ta oma nahal, et libeda tee puhul on enne valgusfoori või jalakäijate ülekäigurada autol pikem peatumisteekond. Teiseks õpitakse libedal kurvi sõitmist, et vältida tulevikus teelt väljasõitmist.

Libedasõidu praktika peavad läbima soojal aastaajal autosõitu õppijadki, kel tuleb kasutada tehisväljakut.

Ettevaatust, must jää!

Praeguste ilmaoludega on isegi kogenud autojuhtidel raske aru saada, kas teelt läigib vastu vesi või must jää. Kangur soovitas olla igal juhul tavapärasest ettevaatlikum.

“Mina näiteks teen nii, et kui kedagi ligidal sõitmas ei ole, proovin väikesel kiirusel pidurdamist, et näha, mida auto teeb,” rääkis Kangur. “Võib isegi auto kinni pidada ja vaadata, mis teel on. Aga paraku on ühes kohas must jää, teises pole. Näiteks linnas puistatakse mõnele põhitänavale soola, kõrvaltänavatele mitte.”

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles