Rahandusminister: Via Baltica saab neljarealiseks vaid laenuga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rahandusministri Martin Helme kinnitusel pole Tallinna-Pärnu maanteed, aga ka kahe ülejäänud suurt maanteed ainult eelarveliste vahenditega laiendada pole võimalik.
Rahandusministri Martin Helme kinnitusel pole Tallinna-Pärnu maanteed, aga ka kahe ülejäänud suurt maanteed ainult eelarveliste vahenditega laiendada pole võimalik. Foto: Meelis Meilbaum

Tänasel Vabariigi Valitsuse pressikonverentsil sõnas rahandusminister Martin Helme, et Tallinna-Pärnu maanteed, aga ka kahte ülejäänud suurt maanteed ainult eelarveliste vahenditega laiendada pole võimalik.

Pressikonverentsil esitatud küsimusele, kui palju valitsus plaanib laenu võtta, vastas rahandusminister Helme, et kui me tahame kiirendatud tempos oma infrastruktuuri investeerida, see tähendab ehitada välja neljarealised Tallinna-Tartu, Tallinna-Pärnu, Tallinna-Narva maanteed, siis seda ei ole loomulikult võimalik teha ainult eelarvelistest ega ka mitte Euroopa Liidu vahenditest. See eeldab mõne finantsskeemi kasutusele võtmist, kas riigi võlakirju, lihtsalt laenu või PPP- ehk averusprojekti. "Selle kallal töö käib ja kindlasti lähikuudel, sügiseks jõuab ka mingisugusesse konkreetsemasse faasi," sõnas ta.

Martin Helme tänasel pressikonverentsil.
Martin Helme tänasel pressikonverentsil. Foto: Tairo Lutter/Postimees

Selgituseks: averust (inglise keeles public-private partnership, PPP) iseloomustab see, et erapartner osaleb projekti väljatöötamisel ja elluviimisel ning majandab tavapäraselt seda pikema perioodi jooksul, aga selle eest maksab lõpptarbija või avalik sektor. 

Infrastruktuuri investeeringute hulka, mille teostamine pole võimalik ainult oma eelarvest ega ka Euroopa Liidu rahast, kuulub Helme sõnade kohaselt Eestis veel riigisisese raudteevõrgu rekonstrueerimine ja kiiremaks muutmine. Endiselt ei ole kuhugi kadunud ka soov liikuda edasi Saaremaa silla ideega.

Tagasi üles