Tänasel Vabariigi Valitsuse pressikonverentsil sõnas rahandusminister Martin Helme, et Tallinna-Pärnu maanteed, aga ka kahte ülejäänud suurt maanteed ainult eelarveliste vahenditega laiendada pole võimalik.
Rahandusminister: Via Baltica saab neljarealiseks vaid laenuga
Pressikonverentsil esitatud küsimusele, kui palju valitsus plaanib laenu võtta, vastas rahandusminister Helme, et kui me tahame kiirendatud tempos oma infrastruktuuri investeerida, see tähendab ehitada välja neljarealised Tallinna-Tartu, Tallinna-Pärnu, Tallinna-Narva maanteed, siis seda ei ole loomulikult võimalik teha ainult eelarvelistest ega ka mitte Euroopa Liidu vahenditest. See eeldab mõne finantsskeemi kasutusele võtmist, kas riigi võlakirju, lihtsalt laenu või PPP- ehk averusprojekti. "Selle kallal töö käib ja kindlasti lähikuudel, sügiseks jõuab ka mingisugusesse konkreetsemasse faasi," sõnas ta.
Selgituseks: averust (inglise keeles public-private partnership, PPP) iseloomustab see, et erapartner osaleb projekti väljatöötamisel ja elluviimisel ning majandab tavapäraselt seda pikema perioodi jooksul, aga selle eest maksab lõpptarbija või avalik sektor.
Infrastruktuuri investeeringute hulka, mille teostamine pole võimalik ainult oma eelarvest ega ka Euroopa Liidu rahast, kuulub Helme sõnade kohaselt Eestis veel riigisisese raudteevõrgu rekonstrueerimine ja kiiremaks muutmine. Endiselt ei ole kuhugi kadunud ka soov liikuda edasi Saaremaa silla ideega.