Pärnu linnavolikogu kehtestas kesklinna kavandatava uue autosilla detailplaneeringu esimese etapi, määrates selles ära silla asukoha ja sillakoridori.
Volikogu kehtestas Pärnu uue silla detailplaneeringu
Koridor saab alguse Raba tänava pikenduselt ning jõuab Decora kaupluse ja Pärnu Vee kontori vahelisele tühermaale, kuhu tulevad mahasõidud Laiale tänavale ning tulevikus läbi praeguse politseimaja ja päästeameti vahelise hoovi Pikale tänavale. Südalinna poolt on võimalik sillale sõita Laia tänava kaudu Riia maantee poolt või Laialt tänavalt Aia pikenduselt. Sillalt mahasõit on võimalik Laialt tänavalt Kesklinna silla poole või Pargi pikenduse kaudu.
Silla laius ning selle maha- ja pealesõitude liikluslahendus otsustatakse projekteerimisel. Jõe vasakkaldale silla alla on planeeritud avalik 35kohaline parkla.
Kõikide tänavate äärde on kavandatud jalgratta- ja kõnniteed. Pärnu jõe kallastel tagatakse jalakäijate ja ratturite liikumistee piki kallast, mida ääristab kujundatud haljasala.
Planeering näeb ette Rääma 23 ja Lai 26 lammutamise. Lai 28 elamut ei luba muinsuskaitseamet lammutada, samuti jääb senisesse asukohta AS Pärnu Vee peahoone.
Detailplaneeringu esimeses etapis on kehtestatud silla ja sillakoridori asukoht, sillaga seonduv üldine liikluslahendus ja tingimused vahekruntide moodustamiseks, mis on vajalikud rajatisega seotud tänavate ja ristmike planeerimiseks.
Teise etappi jääb sillale vajalikust teenindusmaast ülejäänud ala, kuhu on kavas ehitada äri- ja eluhooned.
Planeeringu teises etapis tehakse arhitektuurivõistlus, mille alusel selgitatakse välja silla ja planeeringuala hoonestuse arhitektuurilahendus, sillaga ja selle pealesõitudega külgneva ala krundistruktuur, ehitusõigus, haljastus-, liiklus- ja parkimislahendus.
Detailplaneeringu lahenduses on uue silla veepealse silde ala üle Pärnu jõe kõige lühem – 230 meetrit. See sild vähendaks liikluskoormust Pärnu kesklinnas ja viiks intensiivsema liikluse sealt eemale.