Eile õhtul selgusid 30 silmapaistvamat äriideed, mis pääsesid edasi Ajujahi arenguprogrammi. Pärnumaalt jõudis parimate sekka Woodspot OÜ veebipõhine platvorm, kuhu tuuakse kokku kõik metsamaterjaliturul tegutsevad firmad.
Pärnakate äriidee pääses Ajujahi paremiku hulka
Woodspot plaanib jagada veebipõhisel platvormil hinnainfot ja samal ajal olla kursis turuolukorraga. See teeb ettevõtte hinnangul infohaldamise firmadele senisest kergemaks ja muudab turu läbipaistvamaks.
Pärnumaalt laekus Ajujahi konkursile 11 ideed, millest 100 parema hulka jõudis neli.
Ajujahi ellukutsunud ettevõtluse arendamise sihtasutusest hindasid ideid ettevõtluse keskuse strateegia ja tootearenduse valdkonnajuht Inge Laas ja eksporditeenuste juht Elar Ollik.
Olliku sõnade kohaselt paistsid meeskonnad silma ambitsiooniga siseneda välisturule. “Märkasin, et enam ei tulda pisikesele Eesti turule lahendusi tegema, vaid need töötavad ka väljaspool siinset turgu,” ütles ta.
Ollik tõdes, et keskkonnahoiuga seotud ideed tõusevad järjest päevakorda. “Neid on üha rohkem, aga loodan, et ideedele tekib majanduslik mõõde. Praegu jääb osa neist veel idealistlikuks,” leidis ta. Teise tõusva suunana nimetas ta ära andmetöötluse ja suurte andmete haldamise.
30 edasi pääsenud meeskonda peavad nüüd oma ärimudelit lihvima mõne kuu kestvas Ajujahi arenguprogrammis. Varakevadel selgub, kes pääsevad Ajujahi-nimelisse telesaatesse.