Volikogu algatas Rail Balticu Pärnu kaubaterminali detailplaneeringu

Copy
Rail Balticu Pärnu kaubaterminali asukoht jääb suuresti praeguse kaubajaama alale.
Rail Balticu Pärnu kaubaterminali asukoht jääb suuresti praeguse kaubajaama alale. Foto: Mailiis Ollino

Pärnu linnavolikogu algatas Rail Balticu (RB) Pärnu piirkonna hoolduskeskuse ja kaubaterminali detailplaneeringu ning keskkonnamõju strateegilise hindamise koostamise.

Kaubaterminal on mõeldud kaubarongide teenindamiseks, seal on võimalik kaupa raudteelt autodele laadida, ladustada ja sortida. Pärnu piirkonna hoolduskeskus on RB tehnilise toe baas, kus seisavad eriotstarbelised rongid, asub jooksva hoolduse materjalide ladu ja tehakse taristu hooldust.

Kaubajaama ja hooldekeskuse ala asub nii Pärnu linna kui Tori valla territooriumil. Pärnu planeeringuala paikneb Niidu ettevõtluspiirkonnas linnapiiril kunagise Tammiste raudtee taristu alal ja selle lähiümbruses. Suurem osa kompleksist jääb Pärnu linna. Planeeringuala suurus on 130 hektarit, millest linna territooriumile jääb 101 hektarit.

Kavandatav arendus on mahukam kui olemasolev kaubajaama ala. Eskiisi kohaselt lahendatakse kaubaterminal ja Pärnu piirkonna hoolduskeskus võimalikult kompaktsena Niidu tööstusala põhjaosas.

Autoga pääseks kaubaterminali ja hoolduskeskusse Niidu tänavalt. Arvestatud on Lauka tänava perspektiivse väljaehitamisega veotänavana, et tagada lisajuurdepääs ja luua tulevikus ühendus Pärnu suure ümbersõiduga. Selleks tuleb planeeringus arvestada maanteesilla või tunneli ruumivajadusega, et ületada RB.

Juurdepääs raudteed pidi lahendatakse Surju Metskond 49 kinnistule rajatavate eraldi rööbasteedega vahetult kiirraudtee kõrval, need ühendaksid hoolduskeskust RBga. Kaubajaamale rajatakse eraldi rööbasteedega juurdepääs lõunast, mis ühendab kompleksi Pärnu kaubajaamaga. Kaubaterminali alale planeeritakse kuni kuus 1435millimeetrist rööpmepaari selliselt, et kaupa saaks ümber laadida mõlema rööpmepaari vahel.

Tagasi üles