Ministeerium kuulutas välja Libatse–Nurme lõigu konsultatsiooniteenuse hanke

Raido Keskküla
, veebilehe toimetaja
Copy
Prognoosi järgi tiheneb liiklus Libatse–Nurme lõigul 2018.–2038. aastal 68 protsenti.
Prognoosi järgi tiheneb liiklus Libatse–Nurme lõigul 2018.–2038. aastal 68 protsenti. Foto: Mailiis Ollino

Rahandusministeerium koostöös maanteeameti ja riigi tugiteenuste keskusega kuulutas välja konsultatsiooniteenuse hanke, ehitamaks Libatse–Nurme teelõik 2+2rajaliseks.

Hanke tulemusena leitav konsultant hakkab nõustama rahandusministeeriumi ja maanteeametit, et korraldada PPP (ingl k private public partnership) vormis ehk avaliku ja erasektori koostöös riigihange, et ehitada Tallinna–Pärnu–Ikla maantee Libatse–Nurme 21,6 kilomeetri pikkune lõik 2+2rajaliseks.

„PPP on parim võimalus jagada riiklikke suurinvesteeringuid avaliku ja erasektori vahel optimaalselt: riigi ülesanne on kavandamine ja strateegilised valikud, erasektor aga viib investeeringud ellu,” ütles rahandusminister Martin Helme. „Samuti on PPP eelis riigieelarveliste kohustuste hajutamine pika perioodi peale. Klassikalise hanke puhul tuleb suurem osa rahast välja käia ehitusperioodi ehk esimese kahe–kolme aasta jooksul, PPPga on võimalik makseid hajutada võrdsetes osades kogu lepinguperioodi peale. Samuti tagab kogemusega partner kokkuhoiu lepingu maksumuse pealt ja tingimused on soodsamad.“

„Libatse–Nurme on üks Tallinna–Pärnu–Ikla maantee suurema liiklussagedusega lõikudest. Eraldatud sõidusuundadega 2+2-lõigu rajamine parandab liiklusohutust ja liiklemise sujuvust. Uus teelõik on võrreldes olemasolevaga pisut lühem ja kulgeb Are asula juures,” selgitas maanteeameti taristu arendamise osakonna juhataja Andres Urm.

Tee-ehituse pikaaegne kava on paigas ja plaanis on välja ehitada kolm peamist riigimaanteed. Järgmise kümne aastaga tehakse Tartu ja Pärnu suunal maantee täies mahus neljarajaliseks. Tallinna–Narva maantee lõpliku väljaehitamiseni jõutakse pärast 2030. aastat.

Libatse–Nurme lõigu puhul on plaanis kasutada DBFMi (design, build, finance, maintain) mudelit, kus erapartner projekteerib, ehitab ja hooldab teelõiku, rahastades kõik tööd, avalik sektor aga maksab erapartnerile selle eest, et kõigile kvaliteedinõuetele vastav 2+2-tee oleks avalikult kasutatav.

Kokku on tehingu perioodiks kavandatud 23 aastat, millest kolm aastat on arvestatud projekteerimiseks ja ehitamiseks ning 20 aastat hoolduseks.

Riigihanke eeldatav maksumus on miljon eurot käibemaksuta. Pakkumuste esitamise tähtaeg on 28. september.

Mullu detsembris kiitis valitsus heaks PPP põhimõtted ja juhised, mille alusel riik saab koostöös erasektoriga välja ehitada suuri taristuprojekte. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning rahandusministeerium said ülesande valmistada koos ette PPP prooviuuring, milleks maanteeameti soovitusel valiti Libatse–Nurme teelõigu väljaehitamine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles