Kiirraudtee Rail Baltic (RB) ehitusega rajatakse Pärnu linna ja Tori valla territooriumile kaubaterminal ja taristu hoolduskeskus. Nüüdseks on valminud objekti eelprojekt.
Valmis Rail Balticu Pärnu kaubaterminali ja hoolduskeskuse eelprojekt (1)
Mahuka objekti projekteerija on AS K-Projekt, mille ülesandeks on ühtlasi koostada detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegiline hindamise aruanne. Põhiprojekti koostamine kestab tegelikult 2023. aastani, sest veel enne, kui terminali, taristu ja hoolduskeskuse ehitamiseks läheb, on plaanis maa-ala kasutada materjalide ladustamisplatsina RB põhikoridori ehitamise ajal.
“Oleme ehituse planeerinud etappidena. Esmalt põhikoridori materjalide lao ettevalmistus, mille ehitustööde hanke tahame korraldada sel aastal. Järgmiste etappide algus ehk taristu ja hoonestus sõltub ladustamisperioodi pikkusest,” selgitas OÜ Rail Baltic Estonia teenindavate rajatiste peaprojektijuht Ivo Laht. Tema sõnutsi saab ehitusega seejärel eeldatavasti jätkata juba aastail 2026–2027.
“K-Projektil kui pika ajalooga projekteerimisettevõttel on au aidata kaasa kiirraudtee sünnile piirkonnale olulise Pärnu kauba-ja hooldusterminali kavandamise kaudu. Anname endast parima, et sellest kujuneks Pärnumaale ja Eestile hästi toimiv kaubavedude sõlmpunkt. Püüdleme selle poole, et meie lahendused oleksid keskkonnasäästlikud ja parandaksid meie kõigi elukvaliteeti,” märkis K-Projekti tegevjuht Siim Rõõmus.
Kaubaterminali ja hoolduskeskuse projekti raames kavandatakse 17 kilomeetrit raudteed, büroo- ja olmehoone, ladu ja töökoda (hoonesiseste rööbasteedega). Taristu hoolduskeskuses hakkab asuma raudtee hoolduseks ja päästetöödeks vajalik veerem.
Eelprojekti ja detailplaneeringu koostamine läheb maksma 465 000 eurot, mis tuleb Euroopa ühendamise rahastust (CEF).
Kaubaterminal võiks prognooside kohaselt käidelda esimestel aastatel umbes pool miljonit tonni kaupa aastas, näiteks puitu, tarbekaupa, põllumajandus-, elektroonika-, tekstiilitooteid.