Silla ehitushanke tähtaega pikendati märtsi keskpaigani

PP
Copy
Pärnu Raba-Laia tänava silla konstruktsioon.
Pärnu Raba-Laia tänava silla konstruktsioon. Foto: Mari-Liis Vunder

Pärnu linnavalitsuse riigihankekomisjon otsustas Raba–Laia tänava silla, Rääma ja Laiale tänavale rajatavate ringristmike ning silda ja ringristmikke ühendavate tänavalõikude ehitamiseks välja kuulutatud riigihanke pakkumuste esitamise tähtaega pikendada.

Varasem pakkumuste esitamise tähtaeg oli 25. veebruar, uus tähtaeg on 15. märts. Uus tähtaeg ei mõjuta linnavalitsuse väitel märkimisväärselt silla valmimise aega, ehk sild koos seda ühendavate tänavalõikudega peaks valmima 2024. aasta lõpus.

Abilinnapea Meelis Kuke sõnutsi otsustas riigihankekomisjon tähtaega pikendada seetõttu, et eelmise nädala reede õhtul laekus riigihangete registrisse palju küsimusi ja ettepanekuid hankedokumentatsiooni kohta. “Tuginedes hankesse kaasatud spetsialistide ettepanekutele, otsustas riigihankekomisjon viia sisse muudatused riigihanke dokumentatsioonis, muutes muuhulgas tehnilist kirjeldust ja töölepingu projekti, arvestades paljusid päringu esitaja ettepanekuid,” ütles Kukk.

Abilinnapea lisas, et põhiliselt olid küsimused seotud riskide maandamisega ning riskimaandamine ja garantii tuleb linnavalitsusel läbi pakkumuse hinna kinni maksta. “Kuna sisse viidud muudatused on olulised, oli tähtaega vaja pikendada, pealegi nõuab seda riigihangete seadus,” selgitas Kukk.

Kuna sisse viidud muudatused on olulised, oli tähtaega vaja pikendada, pealegi nõuab seda riigihangete seadus.

Meelis Kukk, Pärnu abilinnapea

Silla ehitamisest on huvitatud 22 ettevõtet. Eelmise aasta septembris lõppenud ebaõnnestunud riigihankel osales kaks ettevõtete gruppi, odavaim pakkumine oli koos käibemaksuga 51 miljonit eurot. Pärast esimese hanke ebaõnnestumist pikendas riigihankekomisjon pakkumuste ettevalmistamis- ja silla ehitusaega, vähendas leppetrahvide kogusummat ja tegi teisi muudatusi, et ettevõtete huvi Pärnusse silla ehitamise vastu suurendada.

Praegu toimub osa Pärnu transiitliiklusest Kesklinna silla ja Pika tänava kaudu. Südalinna serva ehitatav uus sild võimaldab linnasüdant vältida sõidukitel, kes sinna minna ei soovi, samal ajal tekib lisavõimalus kesklinna sõitmiseks. Pärast transpordiameti kavandatava neljarealise tee ehitamist Sauga alevikust Ehitajate teele väheneb Tallinna maantee osatähtsus ning enamik Tallinna poolt tulevatest autodest hakkab Pärnusse sõitma kas Raba–Laia või Papiniidu silla kaudu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles