Pärnu–Uulu uue maantee ehitamine võib minna eeldatust odavamaks

Kristo Niglas
, Reporter
Copy
Kuue ehitushanke keskmine maksumus jääb 35,5 miljoni euro kanti.
Kuue ehitushanke keskmine maksumus jääb 35,5 miljoni euro kanti. Foto: Dmitri Kotjuh/Järva Teataja

Pärnu–Uulu 2+2 teelõigu ehituse vastu tundis huvi pool tosinat ettevõtet. Ehituseks läheb eeldatavasti sügisel.

Transpordiameti taristu ehitamise ja korrashoiu osakonna juhataja Janar Tükk selgitas, et kohe ehituseks ei lähe, kuna enne lepingu sõlmimist tuleb kontrollida esitatud kalkulatsioonide korrektsust ning pakkujate vastavust riigihanke kvalifitseerimistingimustele. Lepingu allkirjastamiseks läheb paar kuud. Tükk märkis, et ehitustöid plaanitakse alustada selle aasta kolmandas kvartalis.

Pärnu‒Uulu 2+2 teelõigu ehituse riigihankele esitati kuus pakkumist, mille keskmine maksumus jääb 35,5 miljoni euro kanti. Riigihanke koostamisel eeldati hinda 38,4 miljonit eurot. Tükk tõdes, et kui vaadata transpordiameti viimase aja suurhangete tulemusi, pole tavapärane, et hind tuleb eeldatavast märksa madalam.

Hankes oli muu hulgas punkt, kus hinnatõusu korral arvestatakse juba tehtud töid kvartali ehitushinnaindeksiga ja eraldi korrigeeritakse bituumeni hinda.

Kuna ennustati kõrgemat hinda, jagatakse vabanenud raha ära muude Euroopa ühtekuuluvusfondist rahastatavate projektide vahel, mis on kavas teoks teha lähiaastatel.

Tee ehitatakse välja nelja sõidurajaga maanteeks, et suurendada liiklusohutust, maantee läbilaskvust ja parandada sõidumugavust. Liiklusuuring näitab, et sel lõigul on prognoositav liiklussagedus üle 15 000 sõiduki ööpäevas ja raskeveokite osa üle 20 protsendi.

Pärnu–Uulu neljarealisele lõigule kavandatakse kaks eritasandilist liiklussõlme, mitu jalakäijatunnelit ja metsloomade teeületuskohad.​

Mida Pärnu–Uulu rekonstrueerimise käigus tehakse?

  • rekonstrueeritakse maaparandussüsteeme;
  • lammutatakse ja ehitatakse uus Uulu sild;
  • ehitatakse Rannametsa tee foorreguleeritav ristmik;
  • ehitatakse Tõllapulga ja Uulu eritasandilised liiklussõlmed;
  • ehitatakse neli jalgratta- ja jalgteetunnelit;
  • ehitatakse kolm ringristmikku, ühendusteid ning ligemale kolm kilomeetrit jalgratta- ja jalgteid;
  • paigaldatakse muutuvteabega liiklusmärgid.

    Andmed: transpordiamet

Pärnu‒Uulu neljarajalise teelõigu projekteerija on Skepast & Puhkim OÜ.

Tee ehitusaeg on 30 kuud. Tegu on Euroopa ühtekuuluvusfondist rahastatava projektiga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles