Psühholoogiline nõustaja: Tähelepanu tuleks pöörata sellele, et õpilasel ei oleks liiga palju kohustusi

Karl Hütt
, reporter
Copy
Pärnu õppenõustamiskeskuse psühholoogilise nõustaja Siim Schvede sõnutsi saab vanem iga päev last toetada ja uurida, kuidas tal päev läks. Ei tasu rahulduda vastustega “hästi”, “okeilt”, “halvasti”.
Pärnu õppenõustamiskeskuse psühholoogilise nõustaja Siim Schvede sõnutsi saab vanem iga päev last toetada ja uurida, kuidas tal päev läks. Ei tasu rahulduda vastustega “hästi”, “okeilt”, “halvasti”. Foto: Erakogu

Peagi algab uus kooliaasta. Kuidas vältida koolistressi ja kuidas pingelises olukorras paremini toime tulla?

Mida tuleks lapsevanemal teha, kui ta näeb, et lapsel on koolis raskusi?

Lapsevanem peaks lapse või noorega rääkima ja proovima aru saada, milles võib probleem seisneda. Kui vanema jaoks tundub lapse või noore probleem tühine, ei tasuks seda talle öeldes probleemi tühistada, sest see tekitab noorega suhtluses ploki, vaid tuleks seda vaadata noore perspektiivist. Üheskoos võiks proovida leida raskustele lahendust.

Kui vanem näeb, et probleemi lahendamiseks on vaja pöörduda õpetajate, klassijuhatajate või tugispetsialistide poole, tasub seda teha abi otsivalt, mitte kedagi rünnates.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles