Stardib päästeameti kampaania, mis tutvustab elanikele eri ohuteavituskanaleid nagu SMS, sireenid ja raadio, mille kaudu riik elanikele kriisiolukorras infot annab.
Algab üleriigiline ohuteavituskampaania
Et riik saaks elanikke kriisis võimalikult hästi aidata ja suunata, on väga tähtis, et igaüks teaks, kuidas kriisiks valmistuda, mismoodi kriisi korral info liigub, millised ohuteavituskanalid on kasutusel ja kuidas nad toimivad.
Päästeameti ennetustöö osakonna juhataja Janika Usin tõi esile, et uuringute järgi võiks Eesti inimeste kriisiks valmisolek parem olla. “Elanikkonnakaitse alustala on igaühe valmisolek ja teadmised, kuidas kriisis hakkama saada,” ütles Usin.
Kampaania eesmärk on tõsta elanike teadlikkust selles suhtes, kustkohast saab kriisi ajal infot ja mida tuleb ohuteavitust kuuldes arvestada. Olulised kanalid, mida kriisi korral jälgida või millest teavet oodata, on muu hulgas EE-ALARM ehk SMS-teavitus, raadio ja sireenid. Kriisis saab kõige värskemat infot ohuolukorra kohta veebilehelt kriis.ee ja riigiinfo telefonil 1247.
Kampaania on üleriigiline ja seda võib silmata linnaruumis välireklaamina, televisioonis, trüki- ja ühismeedias, raadiokanalites. Kampaania kestab mai teise pooleni. See toetab ohuteavituse infotrükise põhiteemasid. Päästeamet saadab trükise mai ja juuni jooksul pea 600 000 kodusesse postkasti.
Brošüürist saab lugeda, kuidas tagada enda ja oma lähedaste turvalisus hädaolukorras või sõjalise kriisi korral. Samuti sisaldab trükis juhiseid, kuidas toimida ohusireeni käivitumise või evakuatsiooni ajal ja millised on varjumise põhimõtted. Brošüüri saab alla laadida ka veebilehelt olevalmis.ee, kust leiab detailsed juhised, kuidas tulla toime kriisisituatsioonides, mis võivad Eesti inimest tabada.