Rait Pärg ei ole solvunud, tartlased on rõõmsad

Tõnu Kann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fotomeenutus 2003. aastast, kui Rait Pärg oli oma Raimond Valgre kuju just alusele sättinud.
Fotomeenutus 2003. aastast, kui Rait Pärg oli oma Raimond Valgre kuju just alusele sättinud. Foto: Ants Liigus

Pärnus kuursaali juures asuva Raimond Valgre pronksskulptuuri autor Rait Pärg helistas toimetusse ja teatas, et ajalehe eilses esikaaneloos “Tartu kutsub pärnakaid külla Pärnusse. Skulptor solvunud” ei vasta tõele tema hinnang tartlaste reklaamikampaaniale.

“Ma ei ole solvunud,” kinnitas Pärg. “Ja rusikaga lauale ka pole löönud.”

Üleeile hommikul väljendas Pärg pahameelt, kuuldes, et tema loodud Valgre kuju esitletakse reklaamikampaanias plakatitel ilma autori nime trükkimata. “Kas see on mingi aprillinali?” küsis Pärg.

Eile sõnas skulptor Pärnu Postimehele ja teatas Tartu linnavalitsuse turismispetsialistile Ursula Hansalule, et asja lähemalt uurinuna pole ta solvunud. Seda enam, et samal viisil, mujalt linnadest laenatud skulptuuridega reklaamib Tartu ennast teisteski Eesti linnades.

Pärnu linnasekretär Tiina Roht teatas toimetusele, et kuna Raimond Valgre kuju ei ole kaitstud kaubamärgina, pole sellest kujust pildi tegemine ja selle kasutamine reklaamikampaanias otseses vastuolus õigusaktidega.

“Minu meelest on see natuke intrigeeriv kasutus, kuid samal ajal tihti kasutatav reklaami- ja turundusvõte,” sõnas Roht.

Kirja saatis toimetusse Tartu turismispetsialistki. “Mis teil seal Pärnus toimub?” küsis ta. “Tundub et meie reklaam on ikka kümnesse läinud: eile pidime vestlema teie ajakirjaniku ja linnavalitsuse ametnikega, täna aga helistab skulptor ise ja selgitab meile, et ta pole üldse solvunud, et see idee on väga vahva …”

Tartu reklaamikampaania idee on kutsuda pärnakaid suvel külla Emajõe Ateenasse.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles