Runö viib Ruhnu kaudu Roomassaarde

Silja Joon
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ruhnlaste kiirkatamaraani kapten Kalle Kamm on vana merekaru ja viib sõitjad turvaliselt sadamast sadamasse. “Tuleb arvestada, et võtame peale kuni 60 reisijat, rohkem mitte,” märkis Kamm.
Ruhnlaste kiirkatamaraani kapten Kalle Kamm on vana merekaru ja viib sõitjad turvaliselt sadamast sadamasse. “Tuleb arvestada, et võtame peale kuni 60 reisijat, rohkem mitte,” märkis Kamm. Foto: Urmas Luik

Eile hommikul sildus Pärnu sadamas uus kiirkatamaraan Runö, mis tegi oma esimese graafikujärgse sõidu liinil Ruhnu–Pärnu. Laevas oli neli reisijat, koer ja peale kapten Kalle Kammi vanemmehaanik ja tüürimees.

Ruhnlane Heiki Kukk on elanud saarel kaheksa aastat ja käib mandril lennuki või laevaga korra kuus. Eile tegi uue laevaga esimese reisi. “Ilm oli normaalne, küljetuulega ei õõtsutanud eriti. Väga mugav,” olid tema esimesed sõnad.

Kukk rääkis, et rohkem kui kuu aega saarel koos 40 inimesega elada hakkab psüühikale, vaja on mandrile tulla. Mehel oli Pärnus aega kuus tundi, et kõik vajalik linna peal korda ajada: nimekirjas seisis 25 kiireloomulist asja. Tarvis oli jõuda ametiasutustesse ja poodidesse, et osta igasugust kraami ja muidugi toitu. “Kalast on isu täis,” lisas mees lõbusalt.

Kukk oli rahul, et spetsiaalselt ruhnlastele laev ehitati. “Esimest korda saame olla kindlad, et igal kevadel hakkab saare ja mandri vahel laev sõitma. Aastaid pole sellist asja olnud,” tõdes ta. Ja loomulikult on rahvale mugavam silduda Pärnus kui Munalaius.

Kapten Kamm on merd sõitnud 29 aastat ja töötanud viimased kümme aastat Saaremaa Laevakompaniis. “Täna oli leebe kagutuul, sõitsime Pärnusse kolme tunniga,” lausus kapten. Ta lisas, et laev on igati turvaline ja moodne. “Isegi lõhn on laevas uus,” muigab kapten.

Uus alus kohe kutsub sõitma, olles igati nett, varustatud kolme tualettruumiga: on meeste-, naiste- ja invatualett.

Salongis on istekohad 60 reisijale, ratta saab panna isegi laoruumi, kui seal pinda Ruhnu toidupoodide kauba kõrvalt üle jääb. Kapten vahetub alusel iga kahe nädala järel ja meeskond on kolmeliikmeline.

Kamm lausub, et Pärnust saab esialgu Ruhnu kolmel päeval nädalas, niisama palju kordi tuleb nädala vältel laev Ruhnust Pärnusse. Uus alus meelitab saarele sõitma.

Teadmiseks, et laev ei välju, kui laine kõrgus on üle 2,5 meetri ja tuult 13–15 meetrit sekundis, täpsemat infot saab Tuule Laevade kodulehelt.

Autotekil on kohad ruhnlaste autodele, sest Ruhnu vallavalitsuse korra kohaselt pole mandri autodel ega mootorsõidukeil saarele asja, sest ruhnlased ei taha, et nende kodusaart hoolimatult tallatakse.

Katamaraani tüüpi kiirlaev Runö on ette nähtud sõitjate teenindamiseks ja kaubaveoks Ringsu–Roomassaare ja Ringsu–Pärnu liinil. Laeva opereerib Väinamere Liinid OÜ.

Laeva pikkus on 23,9 meetrit, laius kaheksa meetrit ja süvis 1,8 meetrit. Aluse kaubatekk kandejõuga kuni viis tonni võimaldab vedada saarele kaupa ja vajadusel transportida Ruhnu elanikel kahte sõiduautot mandrile ja tagasi. Autode peale- ja mahasõiduks on laev varustatud ahtriaparelliga.

Laeva ehitas AS Baltic Workboats.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles