Vigastused Papiniidu silla kandevõimet ei ohusta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärast avariid oli jalakäijate liikumine sillal peatatud ja silla all suletud üks sõiduradadest. Eile pärastlõunaks oli taastatud jalakäijate liiklus sillal ja tehti ettevalmistusi liikluse täies mahus avamiseks silla all.
Pärast avariid oli jalakäijate liikumine sillal peatatud ja silla all suletud üks sõiduradadest. Eile pärastlõunaks oli taastatud jalakäijate liiklus sillal ja tehti ettevalmistusi liikluse täies mahus avamiseks silla all. Foto: Ants Liigus

Üleeile Pärnu Papiniidu silda treileril veetava ekskavaatoriga rünnanud autojuht eksis koorma kõrgust sillaaluse ruumiga võrreldes vähemalt meetri jagu ja põhjustas õnnetuse. Õnnetus juhtus Pärnus üleeile kella 12.40 paiku.

Rääma tänava poolt Tammiste suunas silla alla keeranud veoauto-treileril veetava ekskavaatori nokk osutus ligi meetri jagu kõrgemaks kui sillaalune ja põrkas hooga vastu sillakeha, peatades ulja sõidu. Valearvestusest annavad pildi sillale tekitatud kahjustused: pooleks murdus sillapiiret kaitsev paks betoonpaneel, purunes silla üks tugitala ja sügav arm on sillakehalgi jalakäijate raja servas.

Eilseks oli purunenud kattepaneel sillalt alla tõstetud ja minema viidud. Koristati silla alla sõidurajale langenud betoonitükke ja jalakäijate teele sillal ehitati uut ajutist piiret, et inimestel oleks ohutu.

Autoliiklust sillal avarii ei häirinud, küll oli veel eile ennelõunalgi liiklus silla all Tammiste poole suunduval sõidurajal peatatud. Õnnetuse põhjustanud auto ja ekskavaator kõrvaldati sealt juba üleeile.

Liust Kadrinasse

Pärnu politseijaoskonna vanem-avariipolitseinik Mati Teelt teatas, et treilerijuht oli õnnetusehetkel kaine. “Treilerijuht oli ilmselt teel Liust Kadrinasse,” sõnas Teelt. “Esialgsel hinnangul on tegemist laadimisveaga. See tähendab, et kopp oli treilerile asetatud valesti. Õige paigutuse korral olnuks õnnetus olemata.”

Teelt lisas, et oma osa avariis võis olla asjaolul, et laadimisel ei arvestatud sillaga, mis teele ette jääb ja mille alt on vaja läbi sõita.

Papiniidu sillaaluse sõidutee kohale oli paigutatud liiklusmärk, mis hoiatas, et silla kõrgus maapinnast on 4,3 meetrit. Arvestades, et sillaaluse tegelik kõrgus sõidutee kohal oli pool meetrit hoiatusmärgil antust suurem, 4,8 meetrit, pidi silda ramminud ekskavaatori noka kõrgus kokkupõrke hetkel küündima 5,5 meetri kanti, kui hinnata vigastuste kõrgust.

Tegemist oli veosega, mille liikumine liikluseeskirja kohaselt tulnuks riigi maanteedel kooskõlastada maanteeametiga ja vallateedel ning linnatänavatel kohalike omavalitsustega.

Maanteeameti Lääne regiooni liikluskorralduse osakonna juhataja Jaak Saard ja Pärnu linnavalitsuse majandusosakonna juhataja Mait Talvoja kinnitasid, et sellele koormale polnud liikumisluba küsitud ega antud.

“Õnnetuse asjaolude selgitamiseks on alustatud väärteomenetlus,” edastas politsei pressiesindaja Hedy Tammeleht.

Suur kahju

Maanteeameti Lääne regiooni direktori asetäitja Margus Eisenschmidt hindas sillale tekitatud kahju väga suureks.

“Ma ei hakka praegu veel ühtegi rahanumbrit oletamisi avaldama, aga rahaline kahju on väga suur,” ütles ta. “Praegu on esmane ülesanne taastada sillal ja selle all tavapärane liiklus, kahju kokku arvata ja korraldada võimalikult kiiresti Papiniidu silla remont.”

Papiniidu sild sai alles mullu kapitaalremondi ja hoolitsetud välimuse.

Märksõnad

Tagasi üles